Aquest dilluns, 8 d’abril, han entrat en vigor noves afectacions al trànsit rodat a causa de les obres de perllongament de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia. Aquests canvis afecten principalment els carrers Comte d’Urgell i Rosselló. Pel que fa al primer carrer, ha quedat amb dos carrils de circulació en el tram comprès entre els carrers de Rosselló i Còrsega, mentre que pel que fa a la segona via, queda amb només un carril de circulació. Així mateix, s’han anul·lat alguns trams de carril bici de la mateixa zona.

En concret, l’ocupació de calçada per les obres comportarà l’anul·lació dels trams de carril bici dels carrers del Comte d’Urgell entre Provença i París, i del carrer de Rosselló entre Comte Borrell i Comte d’Urgell. Les bicicletes es desviaran: en sentit pujada, pels carrils de Provença i Calàbria i, en sentit baixada, per Londres, Calàbria, París, Enric Granados i Provença. També s’ocuparà tota la vorera del costat Llobregat i el xamfrà del mateix costat dels carrers de Rosselló i Comte d'Urgell (costat mar i muntanya), però la circulació de vianants restarà habilitada en tot moment per la vorera del costat Besòs.

Tall del carrer de Consell de Cent amb Comte Borrell

Aquestes intervencions se sumen al tall que des del 28 de febrer ha comportat la desaparició de l’accés del carrer Consell de Cent cap al carrer d’Urgell, de manera que s’ha originat un atzucac que obliga els vehicles a desviar-se pels carrers del Comte Borrell, Diputació, Calàbria, València i Comte Urgell. Aquest tall complica la circulació de vehicles en la zona de l’eix verd, que ha comportat situacions com el pas de cotxes i motos per mig de la plaça situada en la confluència dels carrers Consell de Cent i Comte Borrell, ja criticades i denunciades per plataformes veïnals per la inseguretat que genera.

Inspeccions tècniques d’edificis i pla d’auscultació

A més, des del mes de març que s’estan duent a terme inspeccions en habitatges, locals comercials i aparcaments a l’entorn de les futures estacions de Francesc Macià i d’Hospital Clínic i de la sortida d’emergència prevista a Comte Urgell amb Consell de Cent. En total, entre aquest any i el vinent, es preveuen unes 13.000 inspeccions en habitatges, locals i garatges a l’entorn del traçat per a la connexió de les línies Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC. L’objectiu d’aquestes inspeccions és documentar l’estat de conservació de les edificacions i d’altres infraestructures existents abans de l’inici dels treballs per garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat i poder verificar-lo durant les obres o un cop finalitzades, en cas que sigui necessari. 

En el cas dels edificis, s’avaluen tant els elements comuns com façanes i escales, com l’interior de cadascun dels habitatges. També s’inspeccionen locals comercials i aparcaments. D’altra banda, es du a terme la instal·lació d’equips d’auscultació i control en els mateixos edificis i en el terreny, per controlar l’evolució dels treballs del túnel.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!