Integrar les comandes, simplificar la feina i optimitzar els enviaments i les devolucions. Aquesta és la clau de Deliverea, una start-up de Barcelona proveïdora de solucions tecnològiques per a l'optimització de l'última milla per a e-commerce i retailers. La companyia fundada per Joan Rovira i Ramón Pujol engloba en una mateixa aplicació les comandes de diferents proveïdors logístics com Seur, DHL o UBS. Fundada el 2015, la start-up simplifica la feina als minoristes i així ells no han de treballar amb diferents proveïdors per separat.
Després de set anys al mercat, la firma inicia una fase d'expansió i consolidació internacional amb l'objectiu de convertir-se en el referent del sector al sud d'Europa el 2025. El negoci té previst obrir una ronda de finançament l'any que ve en la que preveu obtenir dos milions d'euros per impulsar el projecte. El seu creixement es focalitza en el sud d'Europa, zona on es concentren tres dels cinc països amb més capacitat exportadora (Espanya, Itàlia i França) i, per tant, les empreses tenen més necessitat de treballar amb plataformes multitransportistes. De fet, aquest any Deliverea ha començat a operar a Portugal i espera aterrar el 2023 a Itàlia i el 2025 a França.
Facturació de 10 milions el 2025
"Des de la companyia estem apostant decididament per la internacionalització i la innovació tecnològica. El nostre objectiu és assolir una facturació de 10 milions d'euros el 2025 i arribar als 200 clients", comenta Joan Rovira, CEO i cofundador de l'empresa.
Els principals clients de Deliverea són e-commerce i retailers amb exposició internacional que gestionen una mitjana de més de 100.000 enviaments anuals. Entre ells, empreses com PcComponentes, Codorníu, Pikolinos o Drim. L'empresa compta amb un equip de 30 persones a les seves oficines de Barcelona, des d'on es dirigeixen totes les operacions en l'àmbit nacional i internacional. En aquest temps, la start-up ha anat incorporant noves funcionalitats a la seva plataforma, tals com la creació d'un portal perquè el destinatari pugui gestionar les seves devolucions directament o un sistema que genera les etiquetes de la comanda abans d'assignar-los una agència de repartiment, agilitant així el procés d'expedició del paquet.
'Retail' i logística d'última milla
Savills Investment Management ha publicat el seu últim Informe de perspectives sobre els mercats d'inversió immobiliària en 2023, un any en el qual, encara que es presenta complicat per la situació inestable a escala mundial, l'entitat veu oportunitats concretes en classes d'actius amb sòlids fonamentals a llarg termini com els formats de logística i industrial urbà, l'habitatge assequible i el retail essencial. La gestora d'inversió immobiliària ha identificat les amenaces que planen sobre el panorama macroeconòmic a curt termini, entre les quals destaquen l'increment de la inflació, els tipus d'interès i els riscos de recessió, que afecten, als mercats d'inversió i ocupació.
Kiran Patel, director mundial d'inversions i conseller delegat mundial adjunt de Savills IM, assenyala: "Les marcades tendències estructurals associades a la urbanització beneficien tant el segment retail de conveniència com el logístic d'última milla. Veiem motius de pes per invertir en aquest tipus d'actius i l'oportunitat d'augmentar l'exposició si es produeix algun breu període de debilitat en els preus. El 2023 serà un any difícil, però a diferència d'anteriors recessions mundials, la concessió general de préstecs al sector immobiliari ha estat més controlada, l'excés d'oferta de noves propietats s'ha restringit dràsticament i entrem en una recessió amb sòlids nivells d'ocupació. El sector immobiliari es beneficiarà del creixement de les rendes, però l'encariment dels costos per a ocupants i inversors per l'energia, mà d'obra i tipus d'interès més elevats es traduirà en un ajustament pel costat dels preus. Considerem que aquest període serà breu i, per tant, concentrar els esforços de compra en sectors/actius amb fonamentals estructurals a llarg termini, quan els preus s'hagin ajustat, proporcionarà un excel·lent punt d'entrada en el pròxim cicle".
Per la seva part, Fernando Ramírez de Haro, director general per a Espanya i Portugal de Savills IM, explica: "Les tendències a Espanya estan en línia amb les que veiem a escala mundial. D'una banda, la logística urbana i d'última milla continuaran sent un dels segments en els quals el nostre país presentarà oportunitats interessants. També el retail essencial que s'ha vist com un dels sectors més segurs durant els últims anys continuarà mostrant-se resilient davant dels nous desafiaments que presenta el mercat, atès que la demanda d'articles de primera necessitat es mantindrà".