Un pas més en sostenibilitat. Seat i Cupra han iniciat la recuperació de peces i components de vehicles. Aquesta activitat es duu a terme al Taller 7 de les seves instal·lacions de la Zona Franca de Barcelona. Aquest projecte ha suposat una inversió de 4,85 milions d'euros i ha comptat amb un finançament d'1,32 milions procedent dels fons del PERTE d'Economia Circular.

En un comunicat, anuncien la posada en marxa del nou Circular Economy Hub. Com a part del seu procés de transformació, han adaptat les seves instal·lacions per establir un centre de desmuntatge de vehicles i recuperació i reciclatge de peces i components.

“La descarbonització i la reducció de l’ús de matèries primeres són dos dels principals reptes per a la indústria de l’automòbil. A Seat i Cupra volem liderar aquest compromís, tenint en compte tota la cadena de valor,” ha indicat Markus Haupt, CEO de la companyia. 

Seat i Cupra ha destinat 4,85 milions d'euros a la transformació de l'antic Taller 7 de la Zona Franca en el seu nou Circular Economy Hub, un projecte que també ha rebut 1,32 milions d'euros de finançament a través dels fons del PERTE d'Economia Circular.

Aquesta planta ha iniciat l'activitat amb el desmuntatge i la recuperació de peces de cotxes de les dues marques previs a la producció en sèrie. Aquests components i materials podran ser reutilitzats en nous vehicles, reciclats o condicionats de nou per a la seva comercialització a través de socis externs, oferint solucions més econòmiques i amb menys impacte ambiental als clients. En el futur, la companyia preveu ampliar les operacions per abastar noves iniciatives circulars.

Respecte als productes, promouen l'ús de materials reciclats i renovables, com Seaqual Yarn, derivat de plàstics recuperats del mar, o la microfibra Dinamica, fabricada amb un 73% de polièster reciclat mitjançant un procés a base d'aigua, entre d'altres.

En la producció, Seat i Cupra treballen en la reducció progressiva de residus mitjançant la reutilització, el reciclatge i la recirculació. Per al 2025, tenen l'objectiu de reduir en un 60% els residus enviats a plantes de tractament durant els processos productius en comparació amb el 2010, com a pas previ a assolir zero residus el 2050, en línia amb l'estratègia d'Economia Circular Reduce & Grow del Grup Volkswagen. Pel que fa al final de vida dels seus productes, Seat i Cupra participen activament en projectes d'investigació relacionats amb la recuperació de components i el reciclatge de bateries.

Respecte a la descarbonització de la indústria de l'automòbil, des de 2010, la companyia ha reduït les seves emissions de CO₂ de les seves instal·lacions en un 75%. Té l'objectiu d'assolir la neutralitat de carboni a les seves instal·lacions el 2040 i ser una empresa neutra en carboni el 2050, en línia amb els objectius de descarbonització del Grup Volkswagen i la iniciativa Zero Impact Factory.