ON ECONOMIA compleix aquest divendres el seu primer aniversari i ho fa havent-se convertit en un referent de la informació econòmica digital del país. Una entrevista amb la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, els plans de creixement de la catalana Factorial o l'aposta inversora del president de Mercadona, Juan Roig, per les start-ups, van ser les principals notícies, pròpies, de la primera edició. Informacions com aquestes són un exemple del propòsit del projecte: explicar l’economia espanyola amb mirada i veus catalanes, tenint en compte les noves tendències i fer-ho per a tothom, no només per als entesos en economia.

Les dades demostren que és així. ON ECONOMIA arriba a cada cop més gent. Avui, 365 dies i gairebé 8.000 informacions després, el diari ha assolit més de 10 milions de visualitzacions acumulades i més de 800.000 usuaris únics mensuals oferint, només, informació econòmica. “La gran feina i el compromís de tots els periodistes del diari, l’aposta per la innovació i els nous formats, i el suport del Grup les Notícies de Catalunya expliquen l’èxit del nostre primer any”, afirma Serafí del Arco, director d’ON ECONOMIA des de la seva fundació. Grup les Notícies de Catalunya està fundat i presidit per José Antich.

Informació rellevant per a la teva butxaca

ON ECONOMIA no només aborda la informació des del tradicional punt de vista de l’economia, les empreses i els mercats, sinó que té una oferta diferencial d’acord amb les noves tendències, amb seccions com Start-ups, SOStenibilitat i Managament & Talent. Del Arco destaca que “ens importa explicar bé a tots els públics com afecten la seva butxaca les decisions que prenen els poders econòmics, siguin institucions o empreses, i què hi ha al darrere”. Com per exemple, els efectes de la llei de l’habitatge i els intents per esquivar-la, la injusta remuneració de l’estalvi per part dels bancs, com les comissions devoren la rendibilitat dels plans de pensions, o l’enrevessat periple dels autònoms en aquest país. “Sense deixar de destacar com n’és d’important per a la prosperitat d’un país que les empreses rutllin, com a periodistes hem de posar més èmfasi en allò que no funciona, com l’embús del govern central amb l’ingrés mínim vital o que Catalunya estigui a la cua de les energies renovables”, hi afegeix el director del diari.

Serafí del Arco i Xavier Alegret / Foto: Carlos Baglietto

En paral·lel, ON ECONOMIA continua reforçant l’aposta per la informació d’empreses. La recent incorporació de Xavier Alegret com a director adjunt del diari contribuirà a potenciar els continguts empresarials. Aquest important reforç complementa l’equip format, entre Barcelona i Madrid, per Juan Ferrari, Maite Coca, Josep Maria Casas, Germán Aranda, Cristina Hidalgo, Sara Casas, Joel Calero i Núria Casas, a banda de col·laboradors.

Una extensa nòmina d’analistes (una vuitantena) i articulistes d’opinió de diversos àmbits, com Guillem López-Casasnovas, Fernando Trias de Bes, Noelia Hernández, Juan Cruz Villalón, Joan Ramon Rovira o Santiago Lago, entre molts d’altres, garanteixen l’àmplia perspectiva i la pluralitat editorial del diari.

Nous formats audiovisuals

Les bones dades d'audiència, amb tendència ascendent, s'expliquen també per l'ampliació i diversificació de l’oferta informativa amb nous formats, com la sèrie La meva primera vegada’, on periodistes de la casa donen consells als més joves sobre com han d’afrontar la incorporació al món laboral i econòmic, o la newsletter ‘Economia amb pausa, cada dimarts a LinkedIn, una xarxa on el diari hi és cada cop més present.

La informació transmèdia, amb continguts audiovisuals com entrevistes, pòdcasts, webinars i programes en directe formaran part de la següent acceleració del diari econòmic natiu digital, en línia amb la nova oferta informativa de totes les publicacions i verticals del Grup, que lidera ElNacional.cat, segons avança el director general de Grup les Notícies de Catalunya, Albert Terradas.

Redacció d'ON ECONOMIA / Foto: Joan Masriera

ElNacional.cat, mitjà de referència a Catalunya

ON ECONOMIA és un dels productes editorials més recents del Grup les Notícies de Catalunya que està contribuint a la consolidació d’ElNacional.cat, el mitjà digital de referència a Catalunya, en situar-se entre els tres primers llocs d’audiència mitjana diària, segons dades de GfK, el mesurador oficial de la indústria digital. ElNacional.cat també s'ha fet un lloc entre els mitjans generalistes de l’Estat i aquest 2023 s'ha situat en la 12a posició en audiència mensual acumulada.

Aquestes excel·lents dades d'audiència s'expliquen també per l'ampliació i diversificació del negoci digital i el creixement cap a l’àrea audiovisual. Aquesta aposta no només forma part de l’estratègia empresarial, sinó que també es tradueix en infraestructures, amb la recent estrena d’unes noves instal·lacions amb un nou plató, sales d'edició i cabines d'enregistrament de pòdcast, entre altres recursos. Això ha permès la implantació de nous productes com entrevistes, streamings, programes especials, pòdcasts, videopòdcasts, així com la generació de tota mena de continguts informatius i publicitaris per mitjà de Frame, la productora audiovisual del Grup.