ON ECONOMIA, el mitjà d’informació econòmica del Grup les Noticies de Catalunya, fundat i presidit per José Antich, es reforça amb la incorporació de Xavier Alegret Vélez com a director adjunt, amb l’objectiu de potenciar encara més la informació empresarial. El diari digital està dirigit pel periodista Serafí del Arco des del seu naixement l’1 de desembre del 2022.

Alegret es dedica al periodisme econòmic des del 2007, en els últims anys especialment a la branca més empresarial. El seu fitxatge, doncs, respon a la voluntat d’ON ECONOMIA de reforçar la informació sobre empreses catalanes i de la resta de l’Estat, però també la institucional. Amb aquest mateix objectiu, el diari digital ha incorporat també recentment el periodista Josep Maria Casas, especialitzat en informació empresarial.

De la seva banda, Alegret, nascut a Barcelona, és llicenciat en Periodisme per la Facultat de Comunicació Blanquerna – Universitat Ramon Llull i ha treballat en les seccions d’economia dels diaris Avui i Ara. Des del 2015 exercia a Economía Digital, amb responsabilitats de coordinació i direcció des del 2018.

ON ECONOMIA va néixer amb l’objectiu d’explicar l'economia espanyola amb mirada i veu catalanes. Per això, tot i que té la redacció principal a Barcelona, on, a més de Del Arco, Alegret i Casas, compta amb Maite Coca, German Aranda, Sara Casas i Núria Casas, té una delegació a Madrid dirigida per Juan Ferrari i amb els periodistes Cristina Hidalgo i Joel Calero.

A més d’explicar l’actualitat econòmica amb una visió catalana i de l’aposta per la informació empresarial, ON ECONOMIA compta amb una oferta informativa àmplia i singular, com la de Management i Talent, Sostenibilitat i Start-ups, així com una extensa nòmina d'analistes i opinadors de tots els sectors.

ElNacional, mitjà de referència a Catalunya

ON ECONOMIA és un dels nous productes editorials del Grup les Noticies de Catalunya que està contribuint  a la consolidació d’ElNacional, la seva principal capçalera, com el mitjà digital de referència a Catalunya, en situar-se  entre els tres primers llocs d’audiència mitjana diària, segons dades de GFK, el mesurador oficial de la industria digital. El Nacional també s'ha fet un lloc entre els mitjans generalistes de l’Estat i aquest 2023 s'ha situat en la 12a posició en audiència mensual acumulada.

Aquestes excel·lents dades d'audiència, que continuen en tendència ascendent, s'expliquen també per l'ampliació i diversificació del negoci digital. El creixement de l'àrea audiovisual ha afegit una nova oferta informativa en totes les publicacions i verticals del Grup.

Aquest creixement cap a l'audiovisual no només forma part de l’estratègia empresarial, sinó que també es tradueix en infraestructures, amb la recent estrena d’unes noves instal·lacions  amb un nou plató, sales d'edició i cabines d'enregistrament de podcast, entre altres recursos. Això ha permès la implantació de nous productes com entrevistes, streamings, programes especials, podcasts, vídeo-podcasts, així com la generació de tota mena de continguts informatius i publicitaris per mitjà de Frame, la productora audiovisual del Grup.