La borrasca Claudia afecta bona part de la Península amb un temporal de pluges, vent i mar, fins i tot amb alertes vermelles a Portugal. Catalunya se situa en un passadís de vents del sud que separa la pertorbació atlàntica i un anticicló mediterrani. Aquesta autopista atmosfèrica transporta la pols sahariana i calitja de sud a nord, però tindrà les hores comptades i un front de la borrasca Claudia farà neteja els pròxims dies a les capes altes, perquè en superfície tindrem una bona xocolatada o empastifada a causa de la pluja de fang. Novembre promet emocions fortes per una bogeria de temperatures, ja que en menys d'una setmana passarem d'una irrupció càlida del sud a una entrada freda del nord. Aprofiteu les últimes hores d'estiuet de Sant Martí, la setmana vinent arriba l'hivern, de moment no per quedar-se. On i quan plourà aquest divendres? Quan arribarà el fred i la neu? En el següent vídeo t'expliquem fil per randa cada seqüència atmosfèrica: 

 

El temps a Catalunya: pronòstic per a divendres, 14 de novembre

La previsió del temps anuncia un divendres inestable per un canvi de temps que tindrà dues cares. Front fred a Catalunya que augmentarà la nuvolositat i deixarà un dia parcialment tapat amb poques estones de sol. Tongada de pluges de fang pel pas del front entre el matí i migdia. Precipitacions brutes i de caràcter feble a moderat al centre i nord del territori que avançaran d'oest a est. Quantitats escasses al prelitoral i l'interior, més abundants i freqüents al vessant sud del Pirineu per les palanques orogràfiques. Després del front creixeran nuvolades entre el migdia i la tarda amb ruixats dispersos i alguna tempesta entre les comarques de Girona i Barcelona, sense descartar algun patac d'aigua fort. Pluges continuades i d'anar fent al Pirineu amb més fang al matí que a la tarda. La cota de neu serà superior dels 2.500 metres i no nevarà gairebé enlloc. Vent marcat del sud al Pirineu, ràfegues moderades del sud-oest a la Costa Brava i poca cosa o vent feble a la resta. La temperatura baixarà lleugerament per la manca d'escalfor solar i per la retirada de la massa d'aire temperat, que anirà donant pas a una de més fresc. En tot cas, l'ambient encara serà força suau amb màximes properes als 20 ºC i poc contrast entre el dia i la nit. Últimes hores de l'estiuet de Sant Martí.

Mapa divendres Catalunya 14 11

El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana

Gairebé no passaran 24 hores del front de divendres i n'arribarà un de nou dissabte a la tarda i nit. Temps molt canviant i traïdor, no us refieu perquè farà sol al matí, però el cel es taparà ràpidament a la tarda com a preludi del front. Tongada de pluges de caràcter feble a moderat entre el vespre i la nit a les comarques de Lleida, Tarragona i l'interior que avançaran d'oest a est amb quantitats escasses. L'Ebre podria quear una mica al marge, mentre que el plat fort tornarà a caure al vessant sud del Pirineu. Nit de dissabte a diumenge una mica plujosa, ja que els registres quedaran per sota dels 10 litres en conjunt. Obertura de clarianes quan es faci de dia per donar pas a un final de setmana assolellat amb pocs núvols. La temperatura començarà a baixar, però vindrem de tan amunt que encara no refrescarà del tot. El temps no farà net del tot i dilluns encara podrien quedar restes d'inestabilitat amb ruixats locals al Pirineu i entre les comarques de Girona i Barcelona. La cota de neu baixarà fins als 1.800 o 2.000 metres i reflectirà l'entrada d'una massa d'aire més fresca i típica de l'època. Dimarts i dimecres més estables marcats per una normalització de la temperatura que retornarà l'ambient de tardor, en espera de la primera entrada freda de la temporada el segon tram de setmana per una invasió polar marítima que deixarà el primer tast de fred i d'hivern amb nevades importants al Pirineu i alguna sorpresa de neu a cotes baixes.

Mapa setmana Catalunya 13 11

🌳 Estàs compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GREEN, on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.