Mentre els astronautes d'Artemis II tornen de la Lluna amb increïbles fotografies de la Terra, si posem la lupa del satèl·lit a Europa no veiem ni rastre de nuvolositat aquests dies. L'anticicló és tan poderós que deixa un cel assolellat des de Catalunya fins a Budapest, amb el permís de la pols sahariana que s'ha aventurat a viatjar fins a les illes Britàniques. El sol ja escalfa tant com l'agost i les temperatures es tornaran a disparar fins als 30 ºC a l'interior, però no guardeu tota la roba d'abrigar perquè diumenge tindrem una clatellada de temperatures dràstica per tornar a l'hivern transitòriament. Passarem dels registres de maig al març en un tres i no res, aquests tobogans tèrmics ja són habituals de la primavera.
El temps a Catalunya: pronòstic per a divendres 10 d'abril
La previsió del temps anuncia l'últim dia de ressol i calor per les dates. Cel lletós o tèrbol per la pols del Sàhara que deixarà el sol difuminat. Núvols inofensius al Pirineu, però sense pluja ni neu. Últimes boires marítimes a la costa, que haurien de quedar damunt del mar i difícilment s'endinsaran a les platges o trams del litoral, a diferència d'aquest dijous a ciutats de Barcelona, Badalona i l'Empordà.
Vent marcat del sud amb ràfegues moderades en algunes comarques. La temperatura pujarà lleugerament i tocarà sostre amb un ambient molt suau o fins tot càlid per l'època. Màximes desbocades de 25 ºC a 30 ºC a molts pobles i ciutats, un pèl més frenades a la costa per la influència marítima. Les mínimes també seran més propies del maig que no pas de l'abril.

Bon dia! 8ºC #ivarsdurgell @pladurgell @mauri_francesc @meteorac1 @ARAmeteo @meteocat @gemmapuigf @SoniaPapell @AEMET_Cat @P4Estacions @som3cat pic.twitter.com/EnOVxmzJrM
— Xavier Coll (@xcollgi) April 9, 2026
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
L'atmosfera es començarà a bellugar el cap de setmana i l'anticicló es debilitarà per donar pas a un temps insegur. Dissabte més tapat per un augment de la nuvolositat que es combinarà amb el clímax de pols sahariana. Ambient brut amb calitja, contaminació i mala visibilitat. Primers ruixats al Pirineu i les comarques de Lleida amb pluja de fang. La cota de neu caurà en picat: al migdia se situarà entorn els 2.500 metres i a la nit ja nevarà per damunt dels 1.200 metres. De fet, la temperatura baixarà notablement a l'alta muntanya i al Pirineu, mentre que es resistirà a baixar a la costa.
Canvi radical de temps diumenge per una borrasca activa associada d'un front amb pluges. Tongada de precipitacions d'anar fent amb alguns xàfecs o tempestes localment intenses i acompanyades de calamarsa i pedra. Nevada important per les dates al Pirineu amb cotes de neu al voltant dels 1.000 metres o puntualment per sota, fins i tot podent emblanquinar alguns pobles de muntanya. També entrarà la tramuntana i el mestral als dos extrems del territori, però sense parlar de grans temporals. El més destacable serà la patacada de temperatures que refrescarà l'ambient o si més no el normalitzarà. Les màximes se situaran per sota dels 20 ºC i la nit de diumenge a dilluns serà una mica freda amb regust d'hivern.
A partir de dilluns tornarà l'anticicló i millorarà ràpidament el temps. Primer tram de la setmana vinent fins dimecres estable amb sol, pocs núvols i una pujada de la temperatura que tornarà a suavitzar l'ambient.

Bon dia,observat un pilar solar a la sortida del sol des de #Cardedeu @eltemps_rtve @SoniaPapell @tempsdemeteo @3CatInfoelTemps @btveltemps @TomasMolinaB @enricagud @ARAmeteo @elnacionalcat @mauri_francesc @btveltemps @Meteomaxima @PereLl65 @aquilatierratve #eltemps3cat pic.twitter.com/oqTg4uItnz
— Miguel Angel Ciudad (@MiguelCiudad) April 9, 2026
Vall de Camprodon@3CatInfoelTemps @eloicordomi @mauri_francesc @TomasMolinaB @Vakapiupiuu pic.twitter.com/F04y73WzMJ
— Laura (@ventlau) April 9, 2026
🌳 Estàs compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GREEN, on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.