La inestabilitat ja té data de caducitat i això té dues lectures en clau meteorològica. Per una banda, són bones notícies per a les zones inundades de Catalunya, com la costa i les comarques de Barcelona i Girona, amb rècords de pluja per un mes d'octubre de 200 a 300 litres. Aquí es podran fer tasques de manteniment, recuperar la normalitat d'activitats i fer balanç del temporal per estar més ben preparats en futures ocasions. L'altra cara de la moneda són les comarques de Ponent, assedegades, que voldrien que continuessin els ruixats i les tempestes per anar remullant el territori.
Aquest dimarts s'ha format un altre sistema convectiu al Mediterrani que ha deixat 50 litres a Tarragona. Ja és el tercer consecutiu en tres dies i això només fa que confirmar-nos una frase que anem repetint des de fa temps: els fenòmens extrems cada cop seran més freqüents i violents, siguin quins siguin, aiguats, tempestes, sequeres, onades de calor, nevades, etc. Cal fer autocrítica en tots els sectors per tal d'adaptar-nos i coexistir amb un temps boig amb unes dents de serra molt afilades. En l'avanç de previsió t'expliquem quan s'acabarà la pluja.
El temps a Catalunya: pronòstic per a dimecres, 7 d'octubre
La previsió del temps anuncia un dia inestable i de tardor pel pas d'un solc amb aire fred en altura. Cel variable i canviant amb ruixats aquí i allà mal repartits. Cel més ennuvolat al Pirineu i la meitat nord del territori amb pluges intermitents, fareu bé de portar el paraigua a mà. Les precipitacions es concentraran majoritàriament al migdia i la tarda, amb alguna tempesta. No es tractarà de cap temporal i les quantitats en general seran escasses, tot i que això no vol dir que localment s'escapi algun patac d'aigua.
Vent de mestral poc intens a les comarques de Tarragona, de garbí entre el Maresme i el sud de la Costa Brava i de direcció canviant a la resta, però no seran d'origen marítim i això restarà probabilitats de pluja a la costa. La temperatura mínima recularà lleugerament i les màximes tot el contrari, tiraran cap amunt. En tot cas, variacions mínimes del termòmetre que poc es notaran. Ambient de tardor temperat, com pertoca per a les dates.

Celatge a aquesta hora del matí #Llancà @SoniaPapell @meteorac1 @alexmegapc @meteocat @tempsdemeteo @MeteoBarrufet @Meteo_Roses @MeteoEmporda @alcantara_alb @tramuntana_tv @AEMET_Cat @SeguimlaMeteo @btveltemps @MarcSilvestre7 @SergiLoras @GrupCMI @mo @BelenSamper_ https://t.co/qYeyltR1RV
— Jordi Hernáez Sardà (@jordihernaez) October 6, 2026
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
L'atmosfera presenta novetats del temps importants dijous per l'entrada d'una massa d'aire freda que serà la primera refrescada de la tardor amb cara i ulls. Contrastos molt marcats a Catalunya: des de les calamarsades del sud de Girona i el nord de Barcelona, al cel assolellat del terç sud i Ponent, fins al dia tapat i rúfol del vessant nord del Pirineu amb precipitacions d'anar fent i neu al cim de les muntanyes. La cota de neu baixarà dels 2.500 als 1.900 metres al final del dia. Primeres enfarinades testimonials. El gruix d'inestabilitat serà la traca final de tempestes entre les comarques del Gironès, La Selva, el Maresme, el Vallès oriental i el Barcelonès, amb pluja a bots i barrals, i sense descartar algun aiguat litoralitzat a la costa fins a la mitjanit. Paral·lelament, entrarà la tramuntana a l'Empordà i el mestral al terç sud de Catalunya.
Patacada de temperatures que tocarà fons entre divendres i dissabte amb un ambient fresc de plena tardor, fins i tot amb registres per sota la mitjana climàtica. Això fa moltes setmanes que no passa, feu el canvi d'armari. Termòmetres al voltant dels 20 ºC al migdia o una mica per sota. Les nits seran de novembre amb gelades primerenques a les valls del Pirineu.
Final de la pluja, es presenta un divendres i cap de setmana molt estables amb sol i clarianes. De fet, s'obrirà una finestra de set a deu dies de molta calma i bonança amb anticicló i sense ensurts de tempestes. La temperatura pujarà i s'anirà recuperant, però sense calor tardana, farà un ambient molt agradable o suau.

Matí amb núvols a Arenys de Mar @angelgalanmont @tempsdemeteo @MeteoBarrufet @MiguelCiudad @tempscat @TempsCatalunya @AEMET_Cat @ARAmeteo @MarcSilvestre7 @meteocat @meteocastuera https://t.co/cTcAIan6D1
— Pere Lluís Donoso (@PereLl65) October 6, 2026
Els ports @eltempsTV3 @TomasMolinaB @Canal21Ebre @canalte @alcantara_alb @enricagud @Vakapiupiu @aguaitacat @eloicordomi @gemmapuigf @SergiLoras @lasextameteo @btveltemps @cat_meteo @meteocat @Monica_Usart @SoniaPapell @3CatInfoeltemps @SergiLoras @mauri_francesc @arnauurgell https://t.co/CEzWNnwBM4
— Joel (@joelduraports) October 6, 2026