La primavera del 2026 ha estat la més càlida de la història a Catalunya o des que es recullen dades. Un abril i final de maig càlids han estat determinants per a neutralitzar la fresca de mitjans de maig i la normalitat del març. A més, la manca de temporals primaverals ha deixat un dèficit de pluges a més d'un 60% de Catalunya i només les tempestes del nord-est han salvat els mobles.
De moment, la segona setmana de juny no portarà extrems ni sorpreses. La calor ens donarà un respir fins al cap de setmana i les pluges no molestaran Barcelona. Malgrat l'augment de nuvolositat dels pròxims dies, el Papa León XIV no es mullarà en la seva visita a Catalunya. En el següent article i vídeo et donem tots els detalls de la previsió del temps.
El temps a Catalunya: pronòstic per a dimarts, 9 de juny
La previsió del temps anuncia un dia variable per un augment de la nuvolositat i algunes tronades de tarda. Núvols passatgers que deixaran més clarianes al terç sud del territori i un cel amenaçador al Pirineu i les comarques de Girona. Formació de tempestes de tarda al nord-est amb calamarsa i algun patac d'aigua. També ruixats al Pirineu occidental, però de caràcter local i sense estridències.
Vent moderat de tramuntana a l'Alt Empordà amb ràfegues intermitents bona part del dia. A la resta bufarà un vent del sud o sud-est anomenat marinada, que primer entrarà per la costa. de mar a terra, i després pel prelitoral i l'interior. La temperatura màxima baixarà un parell de graus, mentre que les mínimes pujaran lleugerament. Calor moderada amb màximes de 25 ºC a 30 ºC. Les nits encara seran prou agradables, només amb mínimes tropicals en alguns trams de la costa, com Barcelona.

Bon dia! Així comencem la setmana #ElPortdelaSelva #ElTemps3Cat @SoniaPapell @3CatInfoelTemps @meteorac1 @alexmegapc @meteocat @tempsdemeteo @MeteoBarrufet @Meteo_Roses @MeteoEmporda @alcantara_alb @tramuntana_tv @AEMET_Cat @gemmapuigf @SeguimlaMeteo @btveltemps@GrupCMI pic.twitter.com/eBQ34FVNkU
— Jordi Hernáez Sardà (@jordihernaez) June 8, 2026
Avui tenim el dia assolellat amb una temperatura de 18°, bon dia des de #lleida #eltemps3cat #bondilluns pic.twitter.com/NUa4z2GOaR
— Isa Ramírez (@isa_bel_ramirez) June 8, 2026
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
La nit de dimarts a dimecres travessarà un petit solc que repartirà quatre gotes en algunes comarques de Barcelona i el sector central, ben poca cosa. Cel mig ennuvolat durant el dia amb més clarianes a Ponent i les Terres de l'Ebre, semblant a dimarts. A més, de cara a la tarda també es podria formar algun ruixat al Pirineu oriental, menys intensos, extensos i nombrosos que el dia anterior. Temperatures de luxe amb un ambient molt agradable per una davallada dels termòmetres, ja que les màximes quedaran entre els 20º i 25 ºC com si fos el maig o l'abril.
A partir de dijous arribarà un anticicló que tancarà l'aixeta a tot arreu. Dies molt assolellats amb només alguns núvols d'evolució al Pirineu o en punts de muntanya, sense pluja. La temperatura tocarà fons dijous al matí en una nit fresca per a les dates molt benvinguda. Després s'anirà recuperant de mica en mica i el cap de setmana ja tornarà a fer calor com pertoca al juny, amb màximes de 30ºC a molts pobles i ciutats, i nits tropicals a la costa.

Albada al far de Calella @tempsdemeteo @MeteoBarrufet @tempscat @TempsCatalunya @angelgalanmont @MiguelCiudad @AEMET_Cat @ARAmeteo @d_esparreguera @meteocat @meteocastuera @MeteoredES @meteopuigcerda @BCNmeteo @Monica_Usart @Rog_sole @XFreixes @MarcSilvestre7 @MeteoMoia pic.twitter.com/m3frYn3c4N
— Pere Lluís Donoso (@PereLl65) June 8, 2026
Bon dia, sortida del sol amb un matí de estabilitat, tenim una temp de 18ºC @AlfredRPico @eltemps_rtve @btveltemps @tempsdemeteo @ARAmeteo @3CatInfoelTemps @Meteomaxima @elnacionalcat @PereLl65 @baix_montseny @el9nou_vor @aquilatierratve #ElTemps3Cat pic.twitter.com/PYFJz1SuYL
— Miguel Angel Ciudad (@MiguelCiudad) June 8, 2026