Les orenetes ja fa setmanes que s'ha instal·lat a Catalunya i com apunta la dita popular, la primavera podria ser molt calorosa. Estadísticament les primeres orenetes arriben al març a Catalunya, però els últims anys s'han anticipat unes setmanes per l'escalfament global. De fet, en algunes zones del sud de la Península ja no marxen a l'hivern a causa de la suavitat de temperatures.
L'abril segurament serà el més càlid des que hi ha dades a Barcelona i Catalunya superant amb escreix l'anterior rècord. La presència d'un anticicló amb masses d'aire del nord d'Àfrica i la manca de borrasques han estat clau i tampoc sembla que l'atmosfera hagi de posar fil a l'agulla les pròximes setmanes. Maig començarà amb altes temperatures i no s'entreveuen canvis de temps. El refrany de l'abril aigües mil no s'ha complert, esperem que la dita pel maig cada dia un raig sí que faci honor a la sabiesa popular.
El temps a Catalunya: pronòstic per a dimarts, 28 d'abril
La previsió del temps anuncia un dia molt tranquil amb menys inestabilitat que el dia anteiror. Predomini del sol amb pinzellades de núvols prims al matí i boires marítimes a la costa que localment deixaran paisatges fantasmagòrics a les platges i al Cap de Creus. A partir del migdia creixeran nuvolades al Pirineu que descarregaran ruixats i alguna tempesta local, menys nombroses i extenses que les d'aquest dilluns, ja que quedaran restringides al Pirineu. La circulació de vents a les capes altes de l'atmosfera serà de mar cap a terra, de manera que les precipitacions no avançaran cap a l'interior.
Vent feble del sud-est o més aviat brisa marítima molt fluixa. La temperatura recularà lleugerament, tot i que les variacions seran mínimes i en general farà un ambient molt agradable i suau amb màximes de 20 ºC a 25 ºC o una mica superiors a Ponent i la vall de l'Ebre.

Boires a aquesta hora del matí #ElPortdelaSelva #ElTemps3Cat @SoniaPapell @3CatInfoelTemps @meteorac1 @alexmegapc @meteocat @tempsdemeteo @MeteoBarrufet @Meteo_Roses @MeteoEmporda @alcantara_alb @tramuntana_tv @AEMET_Cat @gemmapuigf @SeguimlaMeteo @btveltemps @BelenSamper_ pic.twitter.com/uNhNS8blZN
— Jordi Hernáez Sardà (@jordihernaez) April 27, 2026
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
Dimecres tornarà a ser estable i poc tempestuós. Ara bé, augmentarà la nuvolositat i quedarà un cel variable i canviant, només amb ruixats al Pirineu copiant la mateixa distribució o molt semblant del dia anterior. La temperatura tornarà a baixar una mica, però vindrem de tan amunt que els registres encara estaran per sobre la mitjana climàtica.
Les tempestes tornaran a guanyar extensió a partir de dijous o divendres coincidint amb el pont de l'1 de maig. De fet, dijous serà un dia mig ennuvolat amb menys clarianes i cel amenaçador per nuvolades i bases fosques. Xàfecs de muntanya que també descarregaran al Prepirineu o l'interior. Divendres i el cap de setmana estarem pendents del cel pel creixement de nuvolades gruixudes que desarregaran tempestes intenses de tarda al Pirineu, l'interior, les Terres de l'Ebre i fins i tot a Ponent, sense descartar calamarsades i pedregades. De moment, les ciutats de la costa s'ho miraran de lluny i continauran al marge.

#Bondia #Igualada. Sortida del sol avui 27/04/2026,
— 𝑅𝑎𝑚𝑜𝑛 𝐵𝑢𝑠𝑞𝑢𝑒́ 𝑉𝑖𝑣𝑒𝑠 ⋆X (@raycountry) April 27, 2026
Plou una mica ... #eltemps3cat @3CatInfoelTemps @tempsdemeteo @P4Estacions pic.twitter.com/J1FwcUNgZl
Boires Deltebre @eltempsTV3 @TomasMolinaB @Canal21Ebre @canalte @alcantara_alb @enricagud @Vakapiupiu @aguaitacat @eloicordomi @gemmapuigf @SergiLoras @btveltemps @cat_meteo @meteocat @Monica_Usart @SoniaPapell @XFreixes @3CatInfoeltemps @SergiLoras @mauri_francesc @arnauurgell pic.twitter.com/9Xl95plIqO
— Joel (@joelduraports) April 27, 2026
🌳 Estàs compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GREEN, on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.