Els aiguats d'aquest dilluns, que en molts indrets del país han anat acompanyats de fortes tempestes i, fins i tot, calamarsa, han deixat imatges impactants tant al sud del país com a zones de Ponent i del Pirineu, amb carrers inundats, pedra de la mida d'una moneda i forts vents. De fet, a diversos municipis del Segrià com Almenar, Corbins, Albatàrrec i Lleida s'estudiarà l'impacte de la pedregada més virulenta de la temporada, de moment, en els cultius de fruita. Les estacions del Servei Meteorològic de Catalunya a Falset i a Vielha han registrat més de 40 l/m² durant els aiguats, que han descarregat amb virulència a comarques del Camp de Tarragona i del Pirineu, que estan en avís vermell de perill per temps violent segons el Meteocat. D'altra banda, les línies R14, R15 i RT-1 han quedat tallades entre Móra la Nova i Reus a causa de la pluja.
Una forta tempesta amb pedregada ha deixat carrers plens d’aigua a Tarragona. Les pluges més intenses han durat uns minuts, però han estat suficients perquè l’aigua baixés per carrers del Serrallo com el de Sant Pere i Gravina. El Servei Meteorològic ja havia advertit que es podien produir tempestes intenses amb pedra, ratxes fortes de vent i esclafits o tornados a diversos punts del Camp de Tarragona i del Penedès.
Granizada en #tarragona. pic.twitter.com/5G1sU2XZPD
— Anarquía y Carnaval! (@Fisiofan) August 24, 2026
A Llívia, la pedra era de la mida d'una pilota de ping-pong i Almenar, la mida era de pilotes petites. La pedra també ha caigut amb força en altres punts del Baix Camp, el Segrià, la Cerdanya, el Pallars Sobirà, el Priorat i el Tarragonès, per on ha passat una línia de pluges i tempestes que es dirigeix direcció est cap al Penedès. La calamarsa també ha estat important a la ciutat de Tarragona, on ha provocat diversos desperfectes. Entre les 17 i les 18.30 hores, els Bombers han rebut 129 avisos per les tempestes, dels quals 107 a la regió d’emergència de Tarragona i 74 a la ciutat de Tarragona.
Pedregada de campionat de ping pong a Llívia #meteo pic.twitter.com/y93nLrESK5
— Francesc Bassas i Bullich (@francescbassas) August 24, 2026
Forta pedregada ara mateix a Almenar
— Marissa Bendicho.. (@BendichoAloy) August 24, 2026
pilotes. pic.twitter.com/IEzaZq1Ka6
Déu n'hi do 😯! Quina tampanada. Ara mateix a Sort!
— @Pepapgc (@voliaina1) August 24, 2026
Pluja i calamarsa. pic.twitter.com/AmYQ8sZlwe
A Tarragona el nucli del radar hauria de ser Rosa, no recordo una calamarsa tan forta al centre ciutat. @tac12_tv @som3cat @3CatInfoelTemps https://t.co/BmdLxP9aM0 pic.twitter.com/wtxYsYMsIV
— Xènia Olivé (@xeniaolive) August 24, 2026
@A3Catalunya @P4Estacions la tormenta a su paso por Segur de Calafell, Tarragona. pic.twitter.com/NdHtyqlFvI
— Andrea💙🐾 (@lulaanma) August 24, 2026
Mireu mireu, això és Tarragona! pic.twitter.com/TvHPEmIfln
— Info_meteocat (@Info_meteocat) August 24, 2026