Els stories, aquestes publicacions efímeres que mostren situacions puntuals de la vida de qualsevol de nosaltres, han envaït tot: també Whatsapp. Els usuaris que consideren oportú donar a conèixer què estan fent, sentint o vivint amb un petit vídeo o una imatge senzilla que desapareix al cap d'unes hores són legió i Whatsapp (en realitat, Meta) ha decidit intervenir per regular determinats usos (dolents al seu judici|seny) que s'estan donant. Com sempre, els delators serem la resta d'usuaris.

whatss
 

Normes d'ús

Així, a partir d'ara, si algun dels nostres contactes utilitza com a estat de Whatsapp (així es diuen allà els stories) alguna imatge estàtica o algun vídeo que infringeixen les normes d'ús, tindrem l'opció de reportar-lo pràcticament de la mateixa manera que es fa amb qualsevol altre tipus de publicació. Fins i tot li data, aquestes publicacions efímeres quedaven a una mena de llimbs i qualsevol podia utilitzar-les (de fet és un dels usos més habituals) amb finalitats comercials o lucratives. I no ens equivoquem, Meta, el que perseguirà preferentment són aquests usos, ja que considera que, si algú obté un benefici de la xarxa, haurà de pagar per això. També, clar, i perquè no es digui intervindran en casos flagrants d'assetjament o agressió a altres usuaris, però ja sabem com de singulars que són les interpretacions que a Facebook o Instagram se solen fer de continguts conflictius: una mare alletant un nadó és una cosa que no es pot permetre, però un insult en tota regla a un usuari passa de vegades tots els filtres.

Hi haurà penalitzacions?

La idea inicial és posar primer la nova utilitat a disposició dels usuaris de Android, però sobre el que succeirà amb les persones els continguts de les quals siguin reportats com a possibles infraccions no s'ha concretat. Molt probablement, succeeixi com en Facebook o Instagram; un tribunal de moderació desconegut decidirà sobre cada fet i imposarà les penalitzacions que consideri. Les xarxes socials que utilitzem, no ho oblidem, són propietat d'empreses i en les empreses qui mana és l'amo. I no, nosaltres, no ho som: nosaltres només som els usuaris i, també, els creadors del contingut, el qual cedim alegrement.