Un dels sistemes operatius que sorprengué especialment per evolucionar un element que ja és comú en altres sistemes com els ginys és visionOS. En Apple Vision Pro prenen, literalment, una nova dimensió ja que és possible adaptar-los en el seu entorn ja que prenen una forma "tridimensional" personalitzable. Això podria donar-nos un senyal indirecte que els de Cupertino estan preparant el terreny per a un dels sistemes que va ser rumorejat en el seu moment, que recentment va donar senyals de registre en alguns països, i que estarà a prop de ser present en un nou producte com seria el HomePad.
visionOS també té l'essència que podria tenir el futur HomePad a la llar
Si els usuaris d'Apple ja estan acostumats a la majoria de ginys natius i alguns de tercers a l'iPhone, l'iPad i el Mac, podrien estar sorpresos del que visionOS pot aportar ara des d'un nou pla d'incorporació tridimensional. El fet que puguin estar presents en l'espai virtual, recordant al seu torn d'on s'han col·locat una vegada que es treuen les ulleres d'Apple, indica la rellevància que tindran a partir d'ara en tots els sistemes d'Apple i dona peu al que vindria amb homeOS.
El fet de ser presents en un espai com la llar ens dona indicis de com poden servir-nos en un producte dedicat com el HomePad. Curiosament, iPadOS deixarà de comportar-se amb apps a pantalla completa a lliure elecció de l'usuari, això podria provocar que aquest sistema sigui la base necessària perquè homeOS pugui emergir. El HomePad seria un dispositiu que es pogués muntar a la paret o estar com un dispositiu amb una base que permeti controlar qualsevol element intel·ligent.

visionOS 26 i els seus ginys espacials
Altres productes existents al mercat des de fa diversos anys que ja van mostrar les directrius principals per controlar la llar, Apple haurà de convèncer els usuaris que el seu HomePad és millor i pretén fer-ho a través dels widgets tot i que de manera més adaptable que veure-ho en un widget espacial.
El HomePad hauria de tenir un disseny especial i únic
El que més ens deixa amb la incògnita que l'HomePad sigui un producte diferencial és el seu disseny. L'ideal seria que estigui una mica allunyat de la competència prenent com a referència un dels productes més populars com és l'Echo Show d'Amazon o com si fos un iPad col·locat en una base de manera forçosa. L'iPad ha estat utilitzat de moltíssimes maneres, ara que serà un producte diferent gràcies a iPadOS 26 seria una cosa bona que Apple pensi en el disseny de l'HomePad allunyat també del que en el seu moment va ser la tauleta d'Apple.

Aquest podria ser el disseny aproximat de l'HomePad d'Apple
El HomePad hauria de fer alguna cosa que l'iPad no és capaç de fer, en aquest cas hauria de tenir funcions dedicades a la llar basades en els sistemes operatius d'Apple però amb un toc distintiu que el diferenciï d'altres productes. Aconseguirà Apple llançar el HomePad de manera que sigui un producte atractiu per a la llar?