No és cap secret que a Tesla no li van bé les coses. La companyia especialitzada en vehicles elèctrics d'Elon Musk, si bé encara no està enfonsada, està molt tocada. Apropar-se a Donald Trump ha estat una de les pitjors decisions del magnat sud-africà, també nacionalitzat canadenc (encara que més de 200 mil persones han firmat perquè li retirin el passaport).
Tesla, una vegada referent a nivell mundial, ha perdut milions de dòlars perquè les vendes han caigut en picat a gran part del món, especialment a Europa. Fins i tot a Austràlia, on el Tesla Model Y era el cotxe elèctric més venut des de 2023, la companyia xinesa BYD li ha arrabassat la corona amb el seu Sealion 7.
No sembla que la situació de Tesla vagi a millorar a curt-mig termini. El cridaner Cybertruck tampoc no aixeca cap. Si al març es va haver de retirar les 45 mil unitats en circulació per un problema estructural que posava en perill la seguretat de la resta de conductors a la carretera, el seu rendiment comercial també s'ha desplomat en els últims mesos.
Les decisions polítiques d'Elon Musk tindrien la culpa de les males vendes de Tesla
Els últims informes de resultats de Tesla apunten al que ja sabem: les vendes dels vehicles de la companyia estan disminuint dràsticament. Mes que passa, mes que es venen menys cotxes elèctrics d'Elon Musk. No només passa amb els Tesla Model Y i Model 3, que són dos dels més populars, sinó també amb el Cybertruck.
Dades de diversos analistes mostren que l'inventari de Cybertruck sense vendre ha crescut dràsticament en les últimes setmanes. A començaments de maig, els llistats van superar els 10 mil vehicles, amb un valor total d'aproximadament 808 milions de dòlars (709 milions d'euros). Això indica que hi ha una molt baixa demanda del vehicle amb aspecte futurista.
La Ford F-150 Lightning va superar la Cybertruck com la camioneta elèctrica més popular en març i el primer trimestre de 2025. A més, el valor de la Cybertruck s'ha depreciat molt en poc temps. Un usuari en un fòrum especialitzat al vehicle de Tesla va informar d'haver rebut un estimat de 65.400 dòlars (57 mil euros al canvi) per un model de 2024 amb tracció total i 6.211 milles (gairebé 10 mil quilòmetres), una depreciació d'aproximadament el 34% en tan sols un any.
Com comentàvem en les primeres línies de l'article, hi ha moltes probabilitats que l'escàs interès en els vehicles de Tesla estigui en les decisions polítiques d'Elon Musk. Recordem que el magnat és el capitost del DOGE (Departament d'Eficiència Governamental), entitat que ha retallat dràsticament la despesa pública i acomiadada a milers de funcionaris, provocant el descontentament dels usuaris.
Com a resposta, han vandalitzat instal·lacions de Tesla, com estacions de càrrega i concessionaris, a més de destrossar vehicles de la firma. Això va portar Donald Trump a qualificar els actes contra Tesla de «terrorisme domèstic», dient que "estan danyant una gran companyia americana".