Mentre que l'any 2025 ha estat un gran any per a la firma californiana del logotip de la poma mossegada, el 2026 es preveu com un any completament nou i emocionant per a Apple. Tot apunta que la companyia canviarà de rumb en la seva estratègia de màrqueting i modificarà el seu full de ruta amb un nou cicle d'actualitzacions de maquinari, almenys en els seus productes iPhone.

De fet, han estat molts els rumors que han estat circulant per la xarxa sobre un possible canvi en les dates de llançament dels nous models d'iPhone 18. Apple podria modificar la seva manera de presentar l'iPhone i això seria definitiu, és a dir, es tractaria d'un canvi amb vistes a futur de cara als pròxims anys.

Alguns mitjans suggereixen que l'iPhone 18 d'entrada o base podria arribar tan aviat com la primavera de 2026, això ha generat molta confusió, atès que també s'espera que Apple presenti un iPhone 17e més econòmic al voltant d'aquestes dates. D'altra banda, altres mitjans asseguren amb fermesa que Apple no llançarà el model iPhone 18 enguany, llançant l'iPhone 18 Pro i l'iPhone 18 Pro Max al setembre, com sempre. Segons aquest nou rumor de la mà de MacRumors el model d'entrada es faria esperar fins a la primavera de 2027.

Un possible canvi dràstic en el cicle de llançaments d'iPhone

Iphone 18 diseño

Línia iPhone 17

Apple porta més d'una dècada introduint els seus telèfons mòbils i rellotges intel·ligents al mercat durant la tardor, concretament amb un anunci o presentació oficial a mitjans del mes de setembre i la seva posterior comercialització en les setmanes següents. Així que aquest nou canvi de rumb seria un dels canvis més grans en la història de la companyia.

Potser una de les possibles raons per a aquest nou cicle de llançaments podria centrar-se en el gran èxit de les vendes de l'iPhone 17 base del 2025. Va ser un dels models que va rebre la benvinguda de més millores i prestacions molt esperades com la taxa de refresc de 120 Hz a la seva pantalla o l'augment de la capacitat de la seva memòria RAM, entre d'altres, tot per un cost més econòmic que en el cas dels vaixells insígnia.

Sigui com sigui, continua semblant estrany que Apple hagi decidit —o estigui sondejant el mercat— dividir el llançament del seu iPhone 18 i els seus models iPhone 18 Pro. Tot i que això ajudaria a dinamitzar la producció en massa dels seus telèfons intel·ligents i també cal tenir en compte la imminent irrupció en la indústria de l'iPhone plegable i d'un possible iPhone Air de segona generació amb millores necessàries. Què n'opines tu de tot això? Hi haurà novetats en el cicle de llançaments d'Apple?