La pròxima Setmana Santa (del 31 de març de 2023 al 10 d'abril de 2023) podria registrar-se un increment d'entre el 40% i el 50% respecte de les reclamacions aèries que hi va haver en la Setmana Santa de 2022. Així ho indica un estudi elaborat Reclamio, startup espanyola especialitzada a gestionar les reclamacions dels passatgers aeris.

reclamio
 

Increment sostingut

Durant els mesos de febrer i gener de 2023, Reclamio afirma haver detectat un increment de més del 60% respecte a l'any anterior en el nombre de reclamacions per part dels passatgers. Aquest increment es deu en part a l'augment del trànsit aeri, que actualment és un 25% superior al de 2022, segons les dades d'Eurocontrol. L'augment dels viatges sol comportar al seu torn un fort increment de les reclamacions per retards, cancel·lacions, overbooking i pèrdues d'equipatges.

Tot i així, el nivell de trànsit aeri registrat actualment encara representa només el 86% del trànsit que hi havia abans de la pandèmia. Els diferents escenaris d'Eurocontrol preveuen que a final d'any el trànsit aeri s'estabilitzi i/o continuï creixent i arribi a representar entre el 83% i el 98% del trànsit de 2019.

Dades de la Setmana Santa 2022

Les reclamacions per incidències en els vols i amb l'equipatge durant la Setmana Santa de 2022 van anar un 60% superiors al període previ a aquesta festivitat. En concret, es van disparar els problemes amb l'equipatge i l'overbooking en un 80-90% i els retards van créixer fins i tot un 50% més respecte a l'operativa normal. Les aerolínies que van registrar un major nombre de reclamacions durant la Setmana Santa de 2022 van ser Vueling (+75%) i Ryanair (+40%). Reclamio, autora del pronòstic, té la seva seu a Sabadell i, des de 2017, afirma haver recuperat més de 32 milions d'euros en indemnitzacions per a uns 80.000 viatgers.