Nova patent atorgada a Apple mostra l'Apple Watch amb una càmera col·locada a la corona digital. És una proposta interessant però que sens dubte deixa moltíssims dubtes sobre la privacitat tant de l'usuari com de terceres persones.

Un Apple Watch amb càmera a la corona digital, una proposta atrevida

Dins de la informació detallada en la patent no s'exposa cap apartat sobre la privacitat. Es comprèn que està en una primera etapa i solament explica el funcionament de la càmera en el rellotge. L'única part en la qual se cita l'apartat indica que cadascuna de les entitats responsables en recopilar, analitzar, divulgar, transferir o emmagatzemar informació personal hauran de complir amb polítiques i/o pràctiques de privacitat establertes.

El funcionament no hauria de ser exclusivament d'una postura en el canell. La càmera podria estar ubicada en una part posterior del rellotge. Recordem que existeix una altra patent en la qual la càmera estaria sota la pantalla de l'Apple Watch. Les variacions es poden considerar en aquest prototip, per la qual cosa no s'assegura que la càmera s'inclogui en la corona digital.

Càmera a la corona digital de l’Apple Watch

Descripció de la patent Càmera a la corona digital de l’Apple Watch

Una càmera amb flaix i diferents usos

La patent indica que Apple suggereix l'esfera com un visor de la càmera. És a dir, no només s'utilitzaria amb finalitats fotogràfiques. El flaix de la càmera podria funcionar com un monitor òptic de freqüència cardíaca o ser útil per a altres aplicacions que incloguin deteccions d'un altre tipus. Apple és un especialista en els sensors, n'hi ha prou amb girar-se per veure l'electrocardiograma que recentment es va activar a Mèxic.

Què passaria si s'inclou la càmera a la corona digital? S'integrarien altres corones giratòries per modificar l'obertura de la lent. No seria una càmera qualsevol, podria fer imatges de bona qualitat malgrat estar en un dispositiu petit. El que no explica la patent és com es faria una foto. Podria ser fàcil, fer-ho des del mateix rellotge amb l'app Càmera o poder utilitzar el botó lateral per a la captura.

Apple Watch no se conecta al iPhone

Apple Watch a la nina

El desafiament d'incloure una lent en la corona digital del rellotge pot semblar gairebé impossible però Apple ja va cobrir tots els eixos possibles. Tyler S. Bushnell, un dels creadors de la patent, ja ha treballat anteriorment en una altra patent que renova completament el concepte de la corona digital. El disseny del rellotge intel·ligent podria canviar amb aquesta patent, quedarà veure si hi ha algun avenç ara amb l'Apple Watch Series 8.