Les ulleres intel·ligents d'Apple es presentaran a la WWDC27

Fa molt temps que esperem unes ulleres intel·ligents d'Apple. No una cosa com les Vision Pro; serien unes ulleres per fer servir durant el dia a dia, més semblants a les ulleres Ray-Ban Meta o les noves ulleres intel·ligents de Samsung. S'esperaven per a aquest any, però per diversos motius s'han anat retardant, encara que sembla que ja tenim data de llançament oficial.

Les noves ulleres intel·ligents d'Apple arribaran el 2027

Des de fa anys Apple està preparant unes ulleres intel·ligents que, probablement, s'han retardat a causa del desenvolupament de la nova Siri AI. Cal tenir en compte que un dels principals al·licients d'aquest tipus de dispositius és portar un assistent sempre actiu que és capaç de respondre a qualsevol cosa que li preguntem, fins i tot sobre coses que veiem.

Però ara que l'assistent ja està disponible, almenys en anglès, les ulleres ja poden llançar-se al mercat. A més, és probable que quan arribin, Siri AI ja estigui disponible en més idiomes i llocs del món. Esperem que Europa sigui un d'ells.

Segons ha informat Mark Gurman, de Bloomberg, el pla d'Apple és presentar aquestes ulleres intel·ligents en la conferència de desenvolupadors de 2027. La WWDC se sol organitzar sempre durant la primera setmana de juny, per la qual cosa queda gairebé un any perquè puguem veure-les. Suposadament, estaran disponibles per a la seva compra a finals d'aquest mateix any.

L'objectiu de presentar-les durant la WWDC27 és que els desenvolupadors tinguin temps per adaptar i crear les seves pròpies apps. Encara que sabem que això és limitat en unes ulleres com aquestes, el contingut de tercers pot millorar enormement la utilitat d'aquest tipus de dispositius.

Esto es lo que sabemos de las gafas de Apple
Les ulleres d'Apple arribaran l'any que ve

Gurman també informa que un altre dels principals motius del retard de les ulleres intel·ligents d'Apple té a veure amb la privadesa. La companyia de Cupertino volia llançar-les a finals d'aquest 2026, però el projecte s'hauria complicat pels dubtes que generen les càmeres integrades en aquest tipus de dispositius.

Les ulleres de Meta ja han rebut crítiques i fins i tot prohibicions en alguns llocs per permetre gravar sense que els qui estan al voltant se n'adonin. Apple estaria estudiant diverses solucions: des de llançar unes ulleres sense càmeres fins a incloure-les, però impedir que puguin fer fotos o vídeos.

En aquest últim cas, les càmeres només servirien per analitzar el que envolta l'usuari i utilitzar funcions d'IA. Per exemple, identificar objectes, llocs o textos, una cosa semblant a la Intel·ligència Visual que ja és present als iPhone i al que Apple prepara per als seus futurs AirPods amb càmera.

Les ulleres no tindrien pantalla, però sí que permetrien escoltar música, usar Siri, respondre trucades i accedir a altres funcions intel·ligents. A més, Apple estaria treballant en noves eines de privadesa, tant de software com de hardware, per diferenciar-se de les propostes de Meta.