D'acord amb informació del Financial Times, la competència d'Apple Music està pensant a realitzar una pujada de preus, concretament Spotify als Estats Units. En altres mercats ja havia realitzat una pujada, per la qual cosa és temps que passi en aquest territori. És probable que succeeixi fins al 2026 però més aviat del que es creu. Recentment van implementar la importació de llistes de reproducció d'altres serveis de streaming a la seva plataforma.
Spotify tindria un nou augment de preus però en territori americà
La font esmenta persones familiaritzades amb l'assumpte, per la qual cosa es tractaria d'una cosa imminent. En aquest cas, la raó seria la pressió dels segells discogràfics amb la finalitat que puguin augmentar aquests preus de les subscripcions. No estan d'acord amb el fet que no pugin d'acord amb la inflació i ho comparen com si es tractés d'un servei de streaming de TV com Netflix.
Els preus actuals de Spotify als Estats Units són d'11,99 dòlars en el pla individual, el pla Duo de 16,99 dòlars i el familiar de 19,99 dòlars. També compten amb un pla per a estudiants que costa la meitat del pla individual, tan sols 5,99 dòlars. En el cas d'Apple són de 10,99 dòlars al mes del pla individual i 16,99 dòlars al mes en el pla familiar, en el pla d'estudiant és el mateix preu que Spotify.
L'augment serà el primer des de juny de 2024, per la qual cosa ja ha passat any i mig sense tenir una pujada. Per la qual cosa podria ser just que aquest augment ocorri en el primer trimestre de 2026, se sabrà amb exactitud just quan vegem els primers missatges a les apps dels subscriptors.

Apple Music vs Spotify, música gratuïta i de pagament en una i en l'altra
És just que un pla d'Apple Music o Spotify costi igual que Netflix?
Els analistes de Wall Street estarien justificant aquest augment per raons merament financeres a causa de les accions de l'empresa amb seu a Suècia. Si s'augmenta tan sols un dòlar al mes s'estaria aconseguint un augment anual d'ingressos de fins a 500 milions de dòlars segons Reuters. A més, hem de tenir en compte que Spotify no s'ha incrementat a un preu tan elevat si prenem com a referència que va ser llançat a 9,99 dòlars fa 14 anys.
Potser les discogràfiques es basin en el preu del que costa el pla prèmium de Netflix als Estats Units, ja que costa 24,99 dòlars. Segurament molts usuaris no voldran pagar un preu d'aquesta magnitud tenint en compte que la competència té preus "baixos". Als Estats Units, Netflix té un pla amb anuncis a 7,99 dòlars al mes, per la qual cosa no està tan lluny del que costa Spotify. Si bé els beneficia tenir un pla gratuït, no ens imaginem el que seria si les plataformes de música en streaming cobressin com un servei de streaming de TV. ¿Estaries subscrit a Spotify o Apple Music si costés com un pla prèmium de Netflix?