Volen que sigui a finals de maig: Virgin Galactic, l'empresa de viatges espacials de Richard Branson, vol tornar a oferir vols espacials dos anys després que tingués lloc el seu últim viatge. A partir de juny, tornaran a vendre bitllets a raó d'uns 450.000 dòlars.

800px SS2 and VMS Eve
 

Fins a 80 quilòmetres d'altura

Els vols de Virgin Galactic es realitzen fent servir l'avió espacial VSS Unity, al que l'aeronau VMS Eve arrossega fins als 15.000 metres. Des d'allà, el VSS Unity s'eleva fins als 80 km d'altitud, ja en el que es denomina espai suborbital. Tècnicament, no és per tant un vol a l'espai, ja que aquest es considera que comença als 100 km, el punt en el qual se situa la denominada Línia de Kármán. L'esmentada línia és el punt que, segons la Federació Aeronàutica Internacional, separa l'atmosfera de l'espai exterior. Va ser traspassada per primera vegada el 1944 quan un coet denominat Aggregat 4 que no era cap altra cosa que un prototip de la bomba voladora V2 va ser llançat des de la base nazi de Peenemünde. Tódor Kármán, l'home que dona nom a l'esmentada línia, va ser un científic hongarès que va emigrar als Estats Units als anys 30 i, ja en els 50, es va dedicar a provar de descobrir on era el límit entre l'atmosfera i l'espai. Werhner Von Braun i els seus companys de Peenemünde, per descomptat, no sabien on era la línia de Kármán ja que, a més d'estar ells dedicats a altres coses com, per exemple, descobrir nous mètodes per bombardejar Londres, el 1944 ningú no l'havia definit encara.

Què veuran els passatgers?

Els passatgers que decideixin embarcar-se en l'invent de Richard Branson, aquest home que era Elon Musk abans que fins i tot el mateix Elon decidís ser qui és avui, experimentaran a canvi gairebé mig milió de dòlars uns minuts d'ingravidesa i podran veure la terra des de l'espai. La broma durarà uns 90 minuts però, abans dels pròxims vols comercials previstos per al juny, tindrà lloc un vol de prova denominat Unity 25.