Es diuen Recovo, s'autodefineixen com una una plataforma B2B de solucions circulars per a la indústria de la moda i tenen per objectiu, expliquen ells mateixos, "facilitar la circularitat transformant els residus tèxtils en un recurs per a la indústria de la moda". Els mecanismes que pretenen activar per fer-ho són múltiples: des de l'upcycling -que consisteix a crear productes nous de manera no seriada i artesanal a partir de d'altres ja existents que es consideren residus- o, també, mitjançant la implementació de noves tecnologies al sector.

Cada any es generen 92 milions de tones de residus tèxtils

Segons la Fundació Ellen MacArthur, cada segon l'equivalent a la càrrega d'un camió d'escombraries ple de residus tèxtils es crema o enterra en un abocador i això equival a uns 92 milions de tones de residus tèxtils a tot el món. En aquest context, Recovo va néixer, expliquen els seus promotors, "per facilitar la circularitat al sector i connectar a empreses per transformar el residu en recurs" Ara la companyia vol fer un pas més enllà i articular, expliquen, "una plataforma integral de solucions circulars per a la indústria de la moda".

recovo
 

Com volen aconseguir-ho?

Les eines, expliquen ells mateixos són diverses i van des del reciclatge de materials de producció i la promoció de tècniques com l'upcycling, que atorguen una segona vida als teixits. El seu objectiu final és "oferir en una sola plataforma totes les solucions circulars que ajudin marques i fabricants de moda a reduir el seu impacte mediambiental" i ajudar-los a complir les normatives de residus vigents. Aquestes, recorden des de Recovo, "oblgan a les marques a incloure un percentatge de materials reciclats". L'empresa va néixer el 2021 i, des d'aleshores, treballen en favor d'una moda "circular" capaç de "frenar la contaminació tèxtil i transformar els excedents a nous materials perquè es puguin reutilitzar".

L'últim any 2022 la companyia ha crescut un 800% respecte a 2021 i en el transcorregut de 2023, han crescut un 60% més respecte a l'últim trimestre de 2022. La companyia ja explica|compta amb més de 650 clients entre els quals destaquen empreses com ABOUT YOU, Evlox, Sepiia, SKFK, Sedatex, Intexteis, Victòria, Pronovias, Ángel Schlesser o Pyratex. Actualment, l'empresa ja opera a més de 16 països de la Unió Europea i compte amb 14 empleats, confirmant el seu establiment al mercat espanyol. A més, el 2022 més de 80 marques van vendre els seus excedents a la plataforma i la companyia va tancar la seva primera ronda d'inversió per poder continuar creixent i expandint el seu negoci i valors d'economia circular. Amb la seva tasca, expliquen,"s'ha aconseguit estalviar 16 milions de litres d'aigua i emetre 80.000 kg menys de CO2 a l'atmosfera".