Apple ha presentat els seus resultats del primer trimestre fiscal de 2022, el que coincideix amb els mesos d'octubre, novembre i desembre. Aquest és el trimestre més important per a la companyia ja que ajunta el llançament dels nous iPhone amb el període de Nadal. I els resultats no podien ser millors per a Apple: mai abans havia guanyat tants diners.

Els ingressos d'Apple al Q1 de 2022 han estat de 123.900 milions de dòlars, cosa que suposa un creixement de l'11% respecte als mateixos resultats obtinguts el 2021. El benefici net d'aquest trimestre arriba als 34.630 milions de dòlars, l'any anterior el benefici va ser de 28.800 milions de dòlars.

Els resultats rècord d'aquest trimestre van ser possibles gràcies a la nostra línia de productes i serveis més innovadora de la història. Tim Cook, CEO d'Apple

logo de Apple

Logotip d'Apple

Totes les categories en rècords absoluts, menys l'iPad

Apple ha detallat els ingressos per cada categoria de productes i tots ells han assolit rècords absoluts, malgrat la situació que estem vivint amb les limitacions en la fabricació de determinats components. L'únic dispositiu que no ha crescut és l'iPad, que és també el que més afectat s'ha vist per aquest problema global.

Aquests són els resultats de cada categoria, comparats amb els obtinguts justament fa un any:

  • iPhone: 71600 milions de dòlars, un creixement del 9% (65.500 milions en el Q1 2021)
  • Mac: 10.800 milions de dòlars, un creixement del (8.600 milions en el Q1 2021)
  • iPad: 7.250 milions de dòlars, una caiguda del 14 % (8.400 milions en el Q1 2021)
  • Wearables, llar i accessoris: 14.700 milions de dòlars, un creixement del 13% (12.900 milions en el Q1 2021)
  • Serveis: 19.500 milions de dòlars, un creixement del 24% (15.700 milions en el Q1 2021)

La forta resposta dels clients al nostre recent llançament de nous productes i serveis va impulsar un creixement de dos dígits en ingressos i guanys, i va ajudar a establir un màxim històric per a la nostra base instal·lada de dispositius actius", va dir Luca Maestri, director financer d'Apple

Mai abans Apple havia guanyat tants diners, per la qual cosa queda clar que la seva estratègia està funcionant. Són uns resultats increïbles que únicament s'han vist marcats en la secció iPad, però que probablement es degui a la crisi dels microxips. Sabem que Apple ha destinat esforços a l'iPhone a costa de la producció de l'iPad.