Per produir gasolina del petroli cru aconseguit dels pous a terra o plataformes marítimes es necessita una refineria, que és una instal·lació on se separen i transformen els seus components. Allà, el petroli sol escalfar-se a 350 ºC en una torre de destil·lació perquè els seus components s'evaporin i, després, recollir-los a diferents altures de l'esmentada torre.
Mentre que el querosè es recull a una temperatura de 150-250 ºC, el dièsel es recull a uns 250-350 ºC, i la gasolina a 40-205 ºC. després, la gasolina se sotmet a altres processos, com el craqueig (ruptura de les molècules grans en més petites), el reformat catalític (millora de la qualitat) i barrejat (addició d'additius per millorar la combustió i reduir la corrosió).
Com veus, la transformació del petroli cru en gasolina és un procés tant interessant com complex i costós. Es necessita maquinària i molts diners per aconseguir-ho. Tanmateix, una empresa emergent nord-americana ha aconseguit produir gasolina a partir de l'aire utilitzant un aparell de la mida d'un refrigerador. Un invent totalment innovador que pot canviar la indústria.
Una tecnologia que ja està a punt per utilitzar-se en entorns residencials, comercials o industrials
Si bé la gasolina és el combustible majoritari en vehicles de tot el món, té un impacte molt negatiu en el medi ambient en alliberar diòxid de carboni. D'allà l'interès per l'expansió dels vehicles elèctrics. No obstant això, Aircela, una empresa emergent de combustibles amb seu a Nova York acaba de presentar una màquina que produeix gasolina directament de l'aire.
De la mida d'un refrigerador, captura de manera directa l'aire i el sintetitza en el mateix aparell. Funciona amb electricitat renovable i produeix gasolina totalment compatible amb els motors existents sense que calgui realitzar algun tipus de modificació.
El seu funcionament és «simple»: captura el diòxid de carboni directament de l'atmosfera i els converteix en gasolina neta. El combustible no conté sofre, etanol ni materials pesats. I el més important: pot utilitzar-se a qualsevol motor de gasolina. "No construïm un prototip. Construïm una màquina funcional", va afirmar Eric Dahlgren, director executiu d'Aircela. Pel que sembla, el dispositiu està a punt per funcionar immediatament en entorns residencials, comercials o industrials amb una configuració mínima.
La tecnologia feta servir pel dispositiu té els seus orígens en els primers treballs del físic Klaus Lackner, pioner de la captura directa d'aire. Va participar en la demostració de l'aparell per explicar la base científica del procés de captura de carboni de la màquina. El projecte té el suport d'importants inversors, com el fundador de Ripple, Chris Larsen, i l'inversor activista Jeff Ubben.