No hi ha res pitjor que anar al volant, portar el dipòsit de carburant en reserva i trobar-te que, a l'autovia per la qual circules, l'estació de servei més propera és al peu d'una desviació i no al peu de la via d'alta capacitat. Segons una teoria recurrent, si el senyal que t'indica la presència de l'estació de servei és blanc, hauràs de sortir de l'autovia per trobar-la. Si és blau, al contrari, estarà al peu de l'autovia o autopista. Des de la DGT, acaben de desmentir tal cosa.

EuropaPress 5499673 trafico autovia a42 sortida toledo inici pont pilar 11 octubre 2023

On ho han fet?

Ha estat a la seva revista Trànsit|Tràfic i Seguretat Viària. Allà el deixen clar: "els senyals instal·lats en una carretera són responsabilitat del titular i han d'ajustar-se a l'establert pel Catàleg de senyals de circulació del Reglament General de Circulació. En el mateix, s'especifica la forma, significat, color, disseny, dimensions i sistemes de col·locació dels senyals de circulació, i pel que es refereix a les de presenyalització de direcció|adreça, tindran color blau en autopistes i autovies, i blanc en carreteres convencionals. Per facilitar la interpretació dels senyals entre els usuaris, els titulars de la via poden utilitzar plafons complementaris amb inscripcions. Per exemple, la distància a la qual es troba una estació de servei". Què significa això? Doncs que el color del senyal no té res a veure.

Hi ha alguna manera de saber on és aquesta gasolinera que necessitem?

El més senzill és fixar-se en els quilòmetres que s'indica en el senyal que falten per arribar al punt de proveïment. Si el que veiem amb xifres com 2.000 metres o 1.000 metres, està al peu de la carretera. Si el que apareix són números com 1250 metres o 750 metres, és al peu d'una desviació o dins d'un poble. Amb tot, el millor és no arribar a circular només amb la gasolina de la reserva perquè, a més de passar-ho malament, pots fer malbé el cotxe.