privacidad apple

iOS 13 va ser el cop sobre la taula que la privacitat necessitava. Fins al seu llançament, un gran nombre de les apps que utilitzem diàriament recollien informació sobre la nostra posició per permetre als anunciants establir el nostre objectiu publicitari més precisament. Això es va tallar el passat setembre, ja que amb iOS 13 els nostres dispositius ens recorden freqüentment quan una aplicació està utilitzant la nostra localització en segon pla i ens permet seleccionar quin grau de permís volem establir: "Permetre durant l'ús de l'App", "Permetre una vegada" i "No permetre".

Anteriorment les aplicacions recollien per defecte les nostres localitzacions sense preguntar-nos. Nosaltres les instal·làvem i si de cas no decidíem interessar-nos pels serveis de localització, les apps compartien la nostra posició per adaptar-nos la publicitat que se'ns mostrava.

Gràcies a iOS 13 i els seus recordatoris d'ús de la localització en les apps un recent estudi ha demostrat que el ratio de conversió de publicitat mostrada a l'interès ha passat d'estar a prop d'un 100% a un 50%. Què significa això? Abans la publicitat que es mostrava estava més enfocada a l'interès de l'usuari gràcies al coneixement de la seva posició, i ara al no permetre que s'accedeixi a la seva informació està mostrant publicitat sense interès que fa que els usuaris no facin clic sobre ella.

Alerta de privacitat

Podria interessar-te | Augmentar la seguretat i la privacitat de l’iPhone és possible amb una VPN

Això ha suposat tot un gran avenç en pel que fa a la millora de la nostra privacitat, però també un gran problema per a les agències de recol·lecció d'informació i anunciants, ja que els està resultant molt més difícil seleccionar l'objectiu de la seva publicitat. ¿Poc sentit té un anunci d'un restaurant de Madrid si vivim a Barcelona, oi? En això es basa això. D'altra banda, queda la revalorització que està patint l'altre 50% del mercat, ja que a menor oferta, major preu. Les agències estan recopilant menys dades de qualitat (les obtingudes a través del GPS dels nostres dispositius) i estan havent d'utilitzar mètodes menys precisos per mostrar-nos anuncis que estan vinculats al que en aquest moment ens interessi, com posicionaments amb xarxes Wi-Fi i altres fonts d'informació menys exacta.