Les Apple Store fan 17 anys: així és com Steve Jobs va canviar la manera de relacionar-se amb els usuaris

Corria l'any 2001 quan Steve Jobs va presentar al món la seva idea de botiga. Va presentar la primera Apple Store des de dins, ensenyant-la a tothom. Steve ho havia preparat tot convidant un grup de periodistes a veure la botiga, situada al centre comercial Tysons Corner Center, a Virgínia. Quatre dies més tard, el 19 de maig de 2001 es van obrir al públic les dues primeres botigues. La de Tyson i una altra a Glendale, Califòrnia.

"Aquesta és la nostra botiga"

En aquell moment les botigues no eren com ara, segons llegim a Apple Insider. No teníem les típiques taules són els productes, això arribaria més tard. Aquestes dues primeres Apple Store van ser tot un èxit gairebé instantani. Van rebre més de 7.500 persones durant el seu primer cap de setmana. Les Apple han jugat un paper clau en el llançament de nous dispositius contribuint que Apple sigui el que és ara, com en el seu moment ho va aconseguir el llançament de l'iMac, fa 20 anys. Han ajudat a conduir el propi creixement d'Apple.

https://youtu.be/xLTNfIaL5YI

Abans de l'Apple Store

Abans del 2001, en la dècada dels 90, els ordinadors d'Apple es venien en certes cadenes autoritzades per Apple. No hi havia un suport correcte amb el client, almenys com ho entén Apple.

El 1997, després del retorn de Steve a la companyia, Apple migra el seu concepte cap al ben conegut "botiga dins de botiga" gràcies a una associació amb CompUSA. Una de les cadenes d'electrònica més importants dels Estats Units.

Aquest és el model que continua tenint Apple per vendre els seus productes en botigues de tercers. Sempre ben diferenciats de la resta en una taula molt similar a la que trobaríem a les Apple Store.

Les primeres botigues

El 15 de maig de 2001 Steve Jobs presentava la seva primera Apple Store, que s'inauguraria el 19 juntament amb la de Califòrnia. Però a més va anunciar que aquell mateix any obririen un total de 25 botigues al país.

Les Apple Store fan 17 anys: així és com Steve Jobs va canviar la manera de relacionar-se amb els usuaris

Et pot interessar | 10 sorprenents confessions d'un treballador d'Apple Store

Els protagonistes principals en aquestes botigues eren els ordinadors, iMacs i iBooks. En aquell moment Apple era una empresa d'ordinadors, l'iPod arribaria uns mesos després. A més dels ordinadors també es venia música, pel·lícules, programari i càmeres digitals d'altres companyies.

Es van introduir dos elements importants que perduren fins avui, una zona per a nens i la Genius Bar. Aquest lloc on trobar suport per a dispositius Apple, encara que a vegades suposi esperar una gran cua.

Les Apple Store fan 17 anys: així és com Steve Jobs va canviar la manera de relacionar-se amb els usuaris

Gran èxit

Les botigues d'Apple van tenir un èxit pràcticament instantani. El primer cap de setmana, les botigues de Virgínia i Califòrnia van vendre un total de 599.000 dòlars en productes d'Apple. Fins i tot van arribar a tenir unes 500 persones fent cua, com passa ara. Aquest èxit ha continuat durant aquests 17 anys.

La primera Flagship Store, és a dir, la primera botiga icònica en un lloc especial fora d'un centre comercial es va obrir a San Francisco l'any 2003. Aquest mateix any també va obrir la primera botiga internacional d'Apple a Tòquio, Japó.

El nombre d'Apple Store no ha deixat de créixer, la botiga número 500 es va obrir a finals d'any a Corea. Però Apple no oblida els seus inicis, i les botigues número u i número dos de Glendale i Tyson continuen obertes i són un lloc de pelegrinatge habitual.

Què opines de les Apple Store?, t'agraden tant com a nosaltres?