La setmana passada Bloomberg va informar sobre la intenció d'Apple de crear un servei de subscripció que inclogui l'iPhone. Igual que ens subscrivim a Apple Music o a Apple TV+, podríem fer-ho a l'iPhone de la companyia. Una espècie d'Apple One+ que a més d'incloure tots els serveis de la companyia també inclou un iPhone durant el temps que estiguis subscrit.
La idea, sens dubte, no és dolenta, sempre que el cost sigui adequat. I un nou estudi ha avaluat els usuaris d'iPhone indicant que estan més que preparats per a aquest nou servei de la companyia. CIRP ha analitzat el comportament dels consumidors en relació als serveis als quals estan subscrits i la finançació de l'iPhone, i sembla que estem en el millor moment perquè Apple llanci aquest servei.
"Basant-se en el comportament actual del consumidor, els usuaris d'iPhone estan preparats per adoptar un servei de subscripció que proporcioni un iPhone amb aplicacions útils"

Una subscripció a l'iPhone podria ser una gran idea
Els usuaris d'Apple estan preparats per a una subscripció a l'iPhone
Segons l'informe, més de la meitat dels usuaris de l'iPhone ja estan subscrits a algun servei d'Apple o financen la compra del dispositiu. I una gran majoria opta pel servei trade-in d'Apple per entregar el seu dispositiu i obtenir-ne un de nou. Unint tot això, sembla que una subscripció a l'iPhone podria funcionar.
"Gairebé la meitat dels propietaris d'iPhone ja financen la seva compra, pagant mensualment per un telèfon nou. I al voltant d'un terç canvia el seu telèfon antic quan en compren un de nou. Per tant, una part significativa de la base d'usuaris està acostumada a no posseir mai un telèfon, sinó que bàsicament el lloga. És important destacar que els usuaris d'iPhone també s'han acostumat a aconseguir un nou model cada dos o com a màxim tres anys. Apple pot combinar fàcilment aquests patrons amb un programa que envia rutinàriament un telèfon nou a canvi de l'antic".

Una gran majoria d'usuaris està acostumada a subscriure's a serveis
Com podem veure en les dades extretes de l'estudi, pràcticament la meitat dels usuaris d'iPhone finança la seva compra. Un terç de tots ells utilitza el servei trade-in, el 65% paga un pla d'iCloud, el 45% està subscrit a Apple Music i el 35% ho està a Apple TV+.
No hi ha dubte que és un bon moment per llançar un iPhone com a subscripció. Si Apple aconsegueix igualar les quotes que es paguen en finançar un dispositiu, pot ser una alternativa interessant a l'hora d'aconseguir un iPhone nou.