Gràcies a la app Buscar molts usuaris de productes Apple hem tingut l'oportunitat de recuperar els nostres dispositius perduts o, en el pitjor dels casos, fer-nos una idea d'on van ser per última vegada. Després de perdre els seus AirPods, Iván Patxi Gómez Gallego va recórrer a la mateixa app que tots i va aconseguir obtenir les coordenades dels seus auriculars. Aquestes afirmaven que estaven al lloc més inesperat, i alhora "segur", que podia imaginar.

Una vegada que l'app li va confirmar que els AirPods que creia haver perdut al gimnàs estaven en una caserna de Badajoz, l'usuari va acudir a Twitter per compartir la seva troballa i demanar la devolució dels mateixos. Per descomptat, la seva sol·licitud no va trigar a fer-se viral.

Un rescat d'AirPods inesperat

El fil de Twitter en què l'usuari va compartir la seva situació va començar amb la publicació d'una imatge de l'app Buscar. Aquesta assenyalava la ubicació dels AirPods.

En el fil de Twitter, va continuar amb la sol·licitud:

La petició de Gómez Gallego i potser els 3.000 retuits i 1,6 milions de reproduccions que van aconseguir les seves publicacions a Twitter, van cridar l'atenció de la Policia Militar. Les autoritats es van comunicar per confirmar que els auriculars havien estat retornats per una persona que els va agafar per error en confondre'ls amb els seus.

Finalment, el propietari dels AirPods va comunicar que li serien enviats durant els pròxims dies a través del correu.

Si bé localitzar dispositius d'Apple o altres béns amb dispositius de la companyia, com els AirTags, no és nou, sens dubte l'operatiu generat per "rescatar" aquests AirPods, és un dels més increïbles que hem vist fins ara.