Samsung sembla estar reavaluant un dels elements més distintius dels seus mòbils de gamma alta: l'estilet S-Pen. Els rumors més recents suggereixen que la companyia podria eliminar la integració interna d'aquest llapis òptic en els seus futurs Galaxy Ultra, convertint-lo en un accessori extern. Aquest canvi es faria a canvi de la recerca de dissenys més fins i la necessitat d'espai per a altres components. Aquest objectiu ressona amb una filosofia que Apple i el seu cofundador Steve Jobs sempre han defensat.
Tal com han compartit els nostres companys de Andro4all, Samsung sembla estar ajustant les seves prioritats. Amb la vista posada en un redisseny radical per al pròxim Galaxy Z Fold, que promet ser el mòbil plegable més prim de Samsung fins ara (amb un gruix de poc més de 4.5 mil·límetres), la integració interna de l'S-Pen esdevé un desafiament. En un cos tan fi, simplement no hi ha espai per allotjar l'estilet de la manera tradicional.
La fi del S-Pen integrat

L'estilet S-Pen de Samsung passarà a ser un accessori addicional als dispositius
L'S-Pen ha estat, sens dubte, la característica que ha diferenciat els telèfons intel·ligents i les tauletes més avançades de Samsung, com la sèrie Galaxy Ultra i les Galaxy Tab S, de la resta del mercat mòbil. Mentre que altres companyies, com Motorola, ofereixen opcions de llapis òptic més limitades, Samsung s'ha destacat per la profunda integració d'aquest accessori en els seus dispositius.
Malgrat haver marcat una fita, la transició ha començat. El Galaxy S25 Ultra ja va arribar amb un S-Pen sense connectivitat Bluetooth, limitant algunes de les seves funcionalitats i suggerint una transició.
La decisió de Samsung rau en la balança entre disposar d'un llapis òptic integrat i la necessitat de més espai per a components clau com la bateria. Els rivals de Samsung, i l'ús de tecnologies com la Si-C (Silici-Carboni) que la sud-coreana s'ha resistit a utilitzar, han ofert més opcions a la competència per optimitzar l'espai.
Convertir l'S-Pen en un accessori extern, com suggereixen els informes, té els seus inconvenients. Si bé elimina la necessitat d'un digitalitzador especial, un llapis òptic extern perd versatilitat i comoditat en transportar-lo amb el mòbil. Un exemple d'això, són els Galaxy Z Fold, que mai han aconseguit que l'S-Pen integrat sigui un atractiu massiu per al públic, malgrat que Samsung solia incloure'l amb la funda del terminal.
Els rumors més recents, citats per mitjans com GizChina, suggereixen que el Galaxy S26 Ultra podria ser l'últim flagship de Samsung amb un S-Pen completament integrat. La intenció seria replicar els avenços en disseny ultradelgat del Galaxy S25 Edge i del Galaxy Z Fold7, cosa que comportaria l'eliminació de l'estilet intern en favor d'un accessori extern.
Jobs tenia raó?
Aquesta estratègia d'externalitzar l'estilet, tot i que dolorosa per als puristes de l'S-Pen, s'alinea de manera paradoxal amb la filosofia que Apple ha mantingut històricament amb el seu Apple Pencil. Des del principi, Apple ha concebut aquest accessori com a independent per als seus iPads
Steve Jobs, no va ocultar el seu escepticisme envers els stylus, argumentant que "si necessites un stylus, el disseny està malament" perquè el dit era l'eina perfecta per a la interfície.
Tot i que Apple va acabar llançant l'Apple Pencil, ho va fer com una eina especialitzada i opcional, no com una part integral del disseny del dispositiu que restés espai o eficiència. Al final, qualsevol canvi en favor de la funcionalitat i l'optimització de l'espai en els smartphones d'alta gamma, sempre serà ben rebut.