L'Apple Watch Ultra 3 s'està fent esperar. Apple no l'ha renovat enguany i sembla que és perquè les grans novetats ens esperen el 2025. La tercera generació de l'Apple Watch extrem d'Apple podria arribar amb interessants noves funcions, entre elles una que podria salvar-nos la vida. De fet, és una funció que ja ha demostrat la seva vàlua.
Mark Gurman ha informat a Bloomberg de diverses novetats interessants que podrien arribar a la gamma Apple Watch el 2025. Entre aquestes, es destaca la possible incorporació de connexió 5G i la mesura de la pressió arterial, a més d'una altra novetat exclusiva del model més gran i resistent d'Apple.
L'Apple Watch Ultra 3 oferirà connexió via satèl·lit
Des de fa uns anys, els iPhone compten amb connexió via satèl·lit perquè els usuaris puguin enviar missatges o fer trucades d'emergència quan no tenen cobertura. Això ha demostrat ser especialment útil en casos de catàstrofes naturals que deixen incomunicada la gent, una funció que va ajudar diverses persones afectades per l'huracà Helene.
Apple sembla voler que aquesta important funció arribi també a l'Apple Watch, i el model Ultra de tercera generació seria el primer a estrenar-la. Segons els informes del sempre fiable Mark Gurman, Apple planeja introduir la capacitat d'enviar missatges per satèl·lit en el pròxim Apple Watch Ultra 3, gràcies principalment a la seva gran mida i durada de bateria.
NOU: Apple planeja portar connectivitat per satèl·lit a l'Apple Watch Ultra de l'any que ve, mentre també intensifica el treball en la detecció de la pressió arterial alta. https://t.co/w7soo1N0fX
— Mark Gurman (@markgurman) December 10, 2024
La funció seria molt similar a la que tenim a l'iPhone. Si l'Apple Watch Ultra 3 no disposa de connexió mòbil, ja sigui mitjançant l'eSIM o a través de la connexió amb l'iPhone, ni està connectat a una xarxa Wi-Fi, es podrà activar la funció SOS via satèl·lit. A la pantalla apareixeran les instruccions, i caldrà moure el rellotge en la direcció del satèl·lit per poder enviar el missatge d'ajuda.
La funció d'Emergència SOS via satèl·lit està disponible a Espanya i en molts altres països, i pot salvar-nos, literalment, la vida. Que arribi a l'Apple Watch és també molt interessant, per a casos en què no tinguem el nostre iPhone o aquest s'hagi quedat sense bateria.
Apple va estrenar aquesta funció juntament amb els iPhone 14, assegurant que seria gratuïta durant un període de dos anys. Passat aquest temps, Apple l'ha continuat oferint de forma gratuïta, tot i que no es descarta que en el futur s'hagi de pagar per ella o que estigui inclosa en alguna subscripció.
Després d'un any en què no hem tingut Apple Watch Ultra i només hem vist un Apple Watch Series 10, s'espera que la tercera generació arribi amb canvis importants. La segona generació amb prou feines va millorar, per la qual cosa són moltes les novetats que haurien d'incorporar-se. Això inclou una possible renovació del disseny, ara que l'Apple Watch Series 10 té una pantalla més gran que l'Apple Watch Ultra després del seu redisseny.