El iPhone 17 Pro és una de les clares apostes d'Apple per a enguany. Un dispositiu que s'ha redissenyat per fora i per dins per oferir una experiència molt més professional. Des del seu disseny unibody d'alumini fins a la seva cambra de vapor, pensats per dissipar millor la calor de les tasques més professionals.
Primeres impressions amb l'iPhone 17 Pro
A més, comptem amb novetats importants en les càmeres, que busquen mantenir el dispositiu com un dels referents del mercat. El meu company d'Urban Tecno Rubén Ulloa ha pogut provar l'iPhone 17 Pro durant 48 hores i ens ha explicat les seves impressions en un complet vídeo que ja tens disponible. Aquestes primeres impressions també són vàlides per al model més gran, ja que no hi ha moltes diferències entre l'iPhone 17 Pro i l'iPhone 17 Pro Max més enllà de la mida.
| iPhone 17 Pro | |
|---|---|
| Dimensions | 15 x 7,19 x 0,88 cm |
| Pes | 204 g |
| Pantalla | Super Retina XDR OLED de 6,3" |
| Resolució i densitat | 2.622 x 1.206 píxels, 460 ppp |
| Tecnologies de la pantalla | ProMotion (1-120 Hz), True Tone, 2.000 nits, Dynamic Island, Gamma cromàtica àmplia (P3) |
| Processador | A19 Pro |
| RAM | 12 GB |
| Sistema operatiu | iOS 26 |
| Emmagatzematge | 256 GB, 512 GB, 1 TB |
| Càmeres posteriors |
Càmera principal: 48 megapíxels Càmera teleobjectiu: 48 megapíxels amb zoom òptic fins a 8x Càmera ultra gran angular: 48 megapíxels |
| Càmera frontal | 18 MP Center Stage |
| Bateria | 4.252 mAh (31 hores de reproducció de vídeo) |
| Reconeixement facial | Face ID |
| Colors | Taronja còsmic, Plata, Blau fosc |
| Altres | Disseny posterior en dues peces, cambra de vapor, Dual eSIM, MagSafe, Ceramic Shield 2, Botó d'acció, Control de càmera, USB-C, Escàner LiDAR, Wi-Fi 7, IP68 |
| Preu de sortida | 1.319 euros |
Càmera davantera
És una de les grans novetats dels iPhone 17. La càmera frontal ha canviat i ara munta un sensor de 18 megapíxels la principal novetat del qual és que és un sensor quadrat, de forma que et permet fer fotos i vídeos horitzontals encara que l'iPhone estigui gravant en vertical. Això és una funció molt interessant, a la qual cal afegir la millora en la qualitat del sensor:
El nou sensor de 18 megapíxels quadrat és un gran canvi, no només perquè ens permeti gravar en horitzontal i en vertical sense moure el dispositiu, que és una cosa que he de reconèixer que està bastant bé. Però per a mi la clau no hi és, la clau és en el canvi de qualitat, molt millor en foto, molt millor en vídeo. Crec que ara mateix és la millor càmera davantera que tenim, millor que l'S25 Ultra.
Teleobjectiu
El teleobjectiu és el sensor que més ha canviat. Ara comptem amb una resolució de 48 megapíxels i un zoom 4x, que permet fer zoom 8x de 12 megapíxels. Una càmera que és ara molt més polivalent.
Tenim nou teleobjectiu, quatre augments en comptes de cinc. Alguns podríem pensar de primeres que és pitjor, però no, és un sensor de més resolució i un sensor més gran, i es nota. La veritat és que aquí les primeres impressions són que tenim un teleobjectiu que, sobretot en aquestes distàncies curtes, es comporta bé. El quatre a mi m'ha agradat molt, a més crec que és una bona distància aquests 100 mm. M'agrada sobretot per fer fotografia d'objectes directament amb la mà, està una mica al límit, però millor que aquests cinc augments. I el vuit també es defensa bé, tot i que és cert que a partir d'aquí crec que les alternatives que hi ha continuen sent millors.

Com cada any, les càmeres són un dels principals motius per comprar un iPhone Pro
Disseny
El canvi de disseny enguany és notori, tant per forma com per materials utilitzats. Passem del titani a l'alumini, que ocupa molt més espai a la part posterior. I estrenem un nou color taronja, que no acaba de convèncer a tothom.
Deixem enrere el titani i tenim un disseny amb alumini una miqueta més corb. Aquest model és lleugerament més gran, amb prou feines unes dècimes de mil·límetre respecte al de l'any passat, i també una mica més pesat, però he de reconèixer que se sent més còmode gràcies a aquesta curvatura extra enfront del 16 Pro Max. Jo m'he comprat aquest model taronja; no és el més bonic del món, de fet les sensacions inicials són que és lleig, però a la gent li agrada, crida molt l'atenció, i al final això pot ser gairebé tan important com que el dispositiu sigui més o menys bonic.
Rendiment
Els xips d'Apple es troben entre els més potents del mercat i l'A19 Pro no és una excepció, és un xip capaç de fer tot el que li demanis. El gran problema dels últims anys era el sobreescalfament, degut en part a la baixa conductivitat tèrmica del titani. Apple ho ha solucionat canviant a l'alumini i utilitzant una cambra de vapor interna.
L'A19 Pro era clar que seria un processador potent. L'A18 Pro, fins i tot amb un any a l'esquena, continuava sent-ho. A més, sembla que la gestió de temperatura és una miqueta més eficient. Aquests dies no fa gaire calor, tot i que el dia en què vam gravar la comparativa entre el Pro i el 17 sí que feia una mica de sol i, al migdia, es notava més. Vam estar fent fotos sota el sol i sí que em va donar la sensació que es va escalfar una mica, però res excessiu. En general, em fa la impressió que és un dispositiu que aguanta millor la temperatura que les últimes generacions d'Apple.
Bateria
La bateria dels iPhone 17 ha millorat i això es nota en dispositius més compactes com l'iPhone 17 Pro, que pot aguantar un dia d'ús exigent. Les dades de l'iPhone 17 Pro Max seran molt millors.
Pel que fa a la bateria, les primeres sensacions són que és bona, però en aquest model més petit, com ha passat en generacions anteriors, es queda una mica justa. El primer dia vaig aconseguir unes cinc o sis hores de pantalla i encara em quedava bateria. Avui, per exemple, amb un 60 % restant, ja havia gravat una mica de vídeo, fet bastantes fotos de prova i acumulava unes dues hores i mitja o tres de pantalla, cosa que torna a acostar-se a aquestes sis hores d'ús sent exigents.