Des de fa diversos anys estem esperant una renovació profunda d'iPadOS que aprofiti tant les capacitats del trackpad com la potència del xip M1 que fan servir els nous iPad. No obstant això, any rere any, les novetats són força petites i es queden a mitges. Ara un nou rumor explora la possibilitat d'una renovació completa de la interfície de l'iPad, amb finestres per a les apps que puguem moure lliurement per l'escriptori.
A l'iPad podem usar diverses apps a la vegada gràcies a Split View i Slide Over, dues funcions que divideixen la pantalla en dues apps o ens permeten tenir una app en una finestra flotant. Segons el nou rumor, iPadOS s'assemblaria més a macOS, amb la possibilitat de tenir apps en finestres flotants de diferents mides.
Apple està desenvolupant un sistema intel·ligent per a iPadOS. Les apps seguiran obrint-se a pantalla completa, però es reduiran automàticament quan es connectin al teclat i al trackpad. Internament s'anomena Apple Mixer. No sabem si s'inclourà a iPadOS 16 o no, hauria de ser exclusiu per als iPad M1.
La informació arriba del compte de Twitter Majin Bu, que sol compartir informació rellevant i rumors sobre Apple. En ocasions ha encertat i en altres no, per la qual cosa la seva informació pot ser rellevant. En aquest cas, la veritat és que té bastant sentit que, si més no, Apple hi estigui treballant.
Com veiem, només els iPad amb xip M1 serien compatibles amb aquesta interfície, cosa que té sentit veient la potència del xip. A més, aquesta nova interfície només s'activaria quan connectem un teclat i un trackpad, de manera que l'iPad seria una mena de dispositiu amb un sistema dual.
Sens dubte és una notícia que tots els usuaris d'iPad estem desitjant provar. Això sí, sembla que no se sap si està a punt per a iPadOS 16. Apple hauria d'anunciar el nou sistema operatiu a la conferència de desenvolupadors de principis de juny i podrem sortir de dubtes. Sobre iOS 16 ja en sabem algunes coses, però sobre iPadOS 16 no hem escoltat massa rumors.
