Apple ha anunciat oficialment la data de celebració de la WWDC 2024, la conferència de desenvolupadores que donarà pas a la presentació de nou programari per a iPhone, iPad, Apple Watch, Mac i altres dispositius. Després de l'anunci, no han trigat a aparèixer les primeres expectatives sobre iOS 18 per part dels experts de l'escena.

A finals del mes de gener de 2024 coneixíem que iOS 18 serà la major actualització de la història de l'iPhone i ara Mark Gurman ha tornat a sortir al pas per destacar la rellevància de les novetats d'aquesta actualització. Tot apunta, segons les seves paraules, que iOS 18 comptarà amb el "redisseny més ambiciós" de la història de l'iPhone.

WWDC 2024

Apple WWDC del 2024

Apple presentarà les novetats d'iOS 18 a la WWDC 2024

Les últimes declaracions de Mark Gurman a Bloomberg revelen que iOS 18 es convertirà en una de les actualitzacions de programari més importants de l'iPhone. Les novetats de la pròxima versió del sistema operatiu incorporaran una sèrie de funcions proactives que assistiran els usuaris en la seva vida quotidiana.

Apple ha estat mantenint converses amb companyies com Google, Baidu i OpenAI per incorporar noves funcions d'intel·ligència artificial a iOS 18. A més, la firma de Cupertino ha adquirit diverses startups relacionades amb el desenvolupament d'IA.

D'altra banda, iOS 18 també comptarà amb grans canvis de disseny en la seva interfície d'usuari. Sense anar més lluny, fa uns dies es va filtrar que iOS 18 oferiria una major personalització a la pantalla d'inici permetent als usuaris d'iPhone posicionar les icones de les apps en qualsevol lloc, incloent espais en blanc entre elles.

Publicat per @ipadizate_com
Veure a Threads

L'arribada imminent de la intel·ligència artificial a iOS 18 inclourà una sèrie de funcions proactives que aprendran de l'ús de l'iPhone de cada usuari i que facilitaran diversos aspectes de les seves activitats en el seu dia a dia.

No obstant això, Mark Gurman també ha assegurat que iOS 18 no tindrà un chatbot d'IA com ChatGPT, donant més importància a Siri en el sistema. A més, d'altra banda tampoc s'esperen grans novetats en watchOS 11, la pròxima versió del sistema operatiu per a Apple Watch.

La gran ambició en el redisseny de la infraestructura d'iOS 18 també es traslladarà a iPadOS 18. Durant la conferència de desenvolupadors WWDC de 2024, Apple també presentarà novetats de programari per a macOS 15, tvOS 18 i visionOS 2. L'esdeveniment especial se celebrarà el dia 10 de juny a les 19:00h (Espanya) i tindrà una sèrie d'actes presencials per a desenvolupadors i estudiants.