Apple ha llançat la segona beta d'iOS 18.3 per a l'iPhone, una actualització que apunta a ser important pel número de versió. Tanmateix, no hem trobat grans canvis ni millores en les dues primeres betes. Això sí, la segona d'aquestes actualitzacions de prova ha retornat a l'app Calculadora de l'iPhone un dels seus vells trucs, eliminats quan es va llançar iOS 18.

L'app Calculadora s'ha renovat completament a iOS 18, introduint algunes novetats com l'historial de càlculs, les notes matemàtiques, el botó d'esborrar o la calculadora científica en posició vertical. També s'ha llançat per primera vegada per a l'iPad.

Tanmateix, l'app havia perdut alguna de les seves funcions o trucs més populars, com lliscar sobre els números per esborrar xifres. Aquesta funció no s'ha restaurat de moment, però Apple sí que ha decidit retornar una altra funció perduda amb l'actualització a iOS 18.

Icona de l'app Calculadora i d'iOS 18

L'app Calculadora de l'iPhone s'ha renovat completament a iOS 18 amb moltes noves funcions i trucs

iOS 18.3 retorna un dels trucs a la Calculadora

iOS 18.3 inclou millores com una icona en to fosc per al botó de Control de càmera dels Ajustos, suport a l'app Casa per a robots aspiradors de neteja, i solució d'errors relacionats amb Apple Intelligence, que afecten Genmoji i les eines d'escriptura, optimitzant l'experiència de l'usuari.

Però ara també sabem que, juntament amb la beta 2, ha tornat una funció a la Calculadora. Un dels canvis de l'app Calculadora quan es va renovar amb iOS 18 va ser la pèrdua de la funció d'operacions repetides. Aquesta funció et permetia prémer l'igual per tornar a realitzar l'anterior operació.

És a dir, si tu fas 40/2, et donarà 20; si tornes a prémer l'igual, tornarà a dividir entre 2 i et donarà 10, i així successivament. No importa l'operació que facis, en prémer el signe d'igual es repetirà successivament. Això pot ser una drecera interessant en cas de necessitar-ho. Amb iOS 18, l'app Calculadora havia perdut aquesta funció, però amb iOS 18.3 Apple l'ha tornada, i crec que és una decisió molt encertada.

Si trobaves a faltar aquesta funció de la Calculadora de l'iPhone, ja saps que tornarà quan es llanci iOS 18.3. S'espera que aquesta actualització arribi a principis de febrer. No és una actualització amb massa novetats i sembla que se centra més en el rendiment, per la qual cosa en 3 o 4 setmanes podria estar llesta per al seu llançament oficial.

S'espera que les grans novetats es reservin per a iOS 18.4, que hauria d'arribar amb grans millores a Siri, amb l'expansió d'Apple Intelligence a nous països i idiomes i moltes altres funcions. Aquesta important actualització es llançarà el mes d'abril, aproximadament dos mesos després d'iOS 18.3.