Alguns mesos enrere va ser presentat de forma oficial al públic el nou iOS 16, un sistema operatiu replet de novetats que molt aviat arribarà de forma oficial als iPhone d'Apple. El desenvolupament del mateix ha anat avançant, fins al punt que fa no massa va ser llançat iOS 16 beta 6 per a desenvolupadors, versió que es va centrar a corregir errors i millorar el rendiment.

El fet que aquesta última versió beta amb prou feines incorporés novetats podria haver estat una bona pista que iOS 16 era més a prop del que semblava, i ara és Mark Gurman qui ho confirma: el desenvolupament d'iOS 16 està finalitzat, igual que el de watchOS 9, només que Apple està esperant el seu esdeveniment de setembre per llançar-los oficialment al públic.

iOS 16 ja està llest, però arribarà al setembre juntament amb watchOS 9

Segons ha comentat el popular analista Mark Gurman a través de la seva newsletter Power On per a Bloomberg, tot apunta que Apple ja hauria donat oficialment el desenvolupament del sistema operatiu iOS 16 per finalitzat. Això vol dir que, encara que seguim veient més versions en fase beta prèvies al llançament oficial del mateix per a tots els usuaris, no incorporaran funcionalitats addicionals.

iOS 16 porta grans canvis a l'iPhone

Abans, el mateix Gurman va anunciar que l'iPhone 14 es presentaria el proper 7 de setembre en un esdeveniment centrat en els nous telèfons d'Apple i el seu rellotge intel·ligent, l'Apple Watch. En línia amb això, sembla que el mateix dia de l'esdeveniment començarien a estar disponibles per a tots els usuaris les versions iOS 16 i watchOS 9, de tal manera que els nous dispositius ja arribarien amb la versió final instal·lada.

No es pot dir el mateix de la resta dels sistemes operatius, incloent iPadOS 16 i macOS Ventura. Estes altres versions es veurien retardades un mes més fins a octubre, ja que la idea d'Apple és fer coincidir el llançament de les mateixes amb un nou esdeveniment en el qual es presentarien els nous iPad i els Mac corresponents, alguna cosa lògic després dels retards en els iPad de 10a Generació i els corresponents problemes amb alguna noves funcions d'iPadOS 16.

"L'actualització d'iOS 16.0, en què els enginyers d'Apple van acabar de treballar aquesta setmana passada, es llançarà al setembre juntament amb watchOS 9. Aquestes actualitzacions es correspondran amb el nou maquinari. Les actualitzacions de macOS Ventura i iPadOS, per altra banda, estan ara programades per a l'octubre (després dels retards relacionats amb Stage Manager al programari de l'iPad) per coincidir amb la nova línia de maquinari."

No obstant això, el cicle de betes d'iOS 16 encara no s'ha donat per finalitzat. Encara hi ha algunes coses més a polir en el nou programari, per la qual cosa durant els pròxims dies el més probable és que anem veient noves versions beta centrades especialment en solucionar alguns errors i bugs, així com a millorar l'experiència del programari i a optimitzar alguns paràmetres més del sistema operatiu.