A l'hora de comprar un nou iPad, cada cop són més els usuaris que es decideixen pel model estàndard. Aquest model, a canvi d'un disseny una mica més antic que el de la resta dels iPad d'Apple, ofereix un bon rendiment i és el més econòmic dins de tota la gamma, sent ideal per a estudiants.
Per aquest mateix motiu, cada vegada són més les persones que esperen el nou iPad de 10a Generació. Ja sabem segons rumors anteriors que probablement canviarà considerablement el seu disseny o que seran moltes les novetats que incorpori, i sembla que Apple hauria començat ja a produir-lo a les seves fàbriques per llançar-lo al setembre o a l'octubre.
El nou iPad de 10a Generació podria arribar al setembre o a l'octubre, però l'escassetat energètica podria jugar-li una mala passada a Apple
Segons una nova filtració provinent de DigiTimes, tot apunta al fet que des d'Apple ja haurien començat a produir els nous iPad de 10a Generació a les seves diferents fàbriques de proveïdors xinesos. Això ja era una cosa a esperar tenint en compte que, si la firma segueix el calendari de presentacions anys anteriors, entre els mesos de setembre o d'octubre hauríem de tenir notícies oficials.

Així podria lluir el nou iPad de 10ª Generació segons un concepte de Renders by Shailesh
On és on més sembla que sorprendrà l'iPad de 10a Generació és en el disseny. Si bé no hi ha res encara clar, les filtracions anteriors apunten a una pantalla de més mida que arribés fins a les 10,5 polzades, port USB-C i un estil per a la part posterior i les vores molt similar al dels actuals iPad Air.
Es preveu també que el nou iPad barat prescindeixi oficialment del jack de auriculars, encara que sembla que el botó d'inici amb Touch ID sí que es mantindrà a la part frontal, si bé hi haurà menys vores. Arribaria amb el xip A14 Bionic, el mateix dels iPhone 12, i introduiria la connectivitat 5G en els models Cellular.
Entre els plans d'Apple, hi ha la possibilitat que el nou iPad de 10a Generació sigui presentat juntament amb els iPhone 14 en el seu esdeveniment de setembre. No obstant això, a causa dels talls de subministrament per l'escassetat energètica de la Xina, país en el qual es fabriquen aquests dispositius, no seria estrany que hi hagués algun tipus de retard en el llançament dels nous iPad.

L'iPad de 10a Generació incorporaria un disseny més modern però mantindria el botó d'inici. Concepte per Renders by Shailesh
Potser en línia amb això, l'iPad de 10a Generació tingui un esdeveniment separat al costat d'altres possibles productes, que en principi se situaria durant el mes d'octubre. Les fàbriques de la Xina de grans proveïdors d'Apple com Foxconn han hagut de tancar durant alguns dies després de les noves imposicions per part del govern xinès.
És veritat que el nou iPad hauria començat ja a produir-se seguint els rumors, però amb aquests problemes llançar-lo al setembre podria ser una mica més precipitat, especialment si tenim en compte la gran demanda que pot tenir entre estudiants i professors. També caldria veure el preu al qual es llança, però no hauria de deixar de ser el més econòmic de tota la gamma.