Després del llançament de la versió final d'iOS 16.4 Apple s'ha afanyat i ja tenim amb nosaltres la primera beta d'iOS 16.5. Aquesta cinquena gran actualització d'iOS 16 hauria d'arribar abans d'estiu i és, gairebé amb total seguretat, l'última actualització que veurem abans de la presentació d'iOS 17.
En tractar-se d'una gran actualització és d'esperar que inclogui novetats importants, a més de solucionar errors. A iOS 16.4 es corregeixen més de 30 errors i fallades de seguretat, però també arriben novetats com els nous emojis. I a iOS 16.5 també hem trobat millores interessants.
Una nova actualització beta d'iOS ja està disponible
Totes les novetats d'iOS 16.5 beta 1
En la primera beta d'iOS 16.5 s'han trobat dues novetats principals i una referència a una futura millora, potser són menys de les que esperaríem d'una actualització així, però la proximitat d'iOS 17 marca el futur d'iOS 16. Estem ja davant d'un sistema madur al qual li queden poques novetats per oferir, Apple s'estarà reservant els grans canvis i millores.
Siri pot iniciar una gravació de pantalla
Una de les novetats trobades afegeix funcions a l'assistent de veu d'Apple. Siri té moltes funcions i ara a iOS 16.5 s'ha detectat que pot iniciar una gravació de la pantalla. Gravar la pantalla de l'iPhone o l'iPad és una cosa que fa molt de temps que està disponible a iOS, però Apple no li hauria donat la capacitat a Siri de fer-ho.
Ara podràs dir "Escolta Siri, inicia una gravació de pantalla" i aquesta funció s'activarà fins que toquis el botó per finalitzar la gravació o li diguis a Siri "Atura la gravació de la pantalla". Tot i que en aquesta primera beta les ordres han de ser massa específiques, serà una cosa que millorarà en la versió final.
Siri millora lleugerament a iOS 16.5
Apple News té una pestanya d'esports
Sembla que Apple News vol potenciar el contingut esportiu i per això Apple ha afegit una nova pestanya Esports a l'aplicació en la beta d'iOS 16.5. Apple ha col·locat la pestanya Esports a Apple News just al centre de la barra de navegació inferior.
Des de la nova pestanya d'Esports podem seleccionar els nostres equips favorits per a notícies personalitzades. Una pena que Apple News no es trobi disponible en gairebé cap panislamista fora dels Estats Units.
Quatre finestres Picture-in-Picture
Picture-in-Picture ens permet veure un vídeo en una finestra flotant mentre fem altres coses amb el nostre iPhone o iPad. Però de moment només es pot veure un vídeo en aquesta finestra flotant, tanmateix s'han trobat referències a iOS 16.5 que això podria canviar.
Sembla que, almenys en les retransmissions esportives a través de l'app Apple TV, Apple vol que puguem veure 4 transmissions simultànies alhora. Tanmateix, és una funció que pot estar en desenvolupament per a futures actualitzacions.
Aquestes són les novetats principals trobades a la primera beta d'iOS 16.5. Com pots veure, no són novetats massa importants, cosa que delata que el desenvolupament d'iOS 16 s'està frenant en favor de iOS 17, que es rumoreja que podria arribar amb moltes novetats.
