Els taxis aeris, també anomenats eVTOL, estan a la cantonada i el llistat de prototips que s'han testat és ampli. Ara, una companyia britànica anomenada Arc Aero Systems, n'acaba de presentar un altre que, anuncien, combina el millor d'un avió amb l'ideal d'un helicòpter.

Un vehicle híbrid
L'aparell es diu Linx P9 i equipa l'hèlix d'un helicòpter convencional i la cua d'un avió de reacció. És capaç de realitzar ascensos i descensos verticals, però supera àmpliament la velocitat d'un helicòpter convencional. De moment, cal assenyalar-ho, només és un prototip.
Les seves prestacions
El Linx P9 és capaç segons els seus promotors d'assolir velocitats de fins a 370 quilòmetres per hora, el que suposa 100 quilòmetres més que el que sol assolir un helicòpter convencional, encara que l'helicòpter més ràpid del món, l'Eurocopter X3, va assolir els 487 km/h el 2013. Per la seva mida, el Linx P9 permet transportar fins a nou persones i disposa d'un sistema de transmissió que redueix, expliquen els seus fabricants, el consum fins i tot en un 40% si es compara el que registra amb el d'un helicòpter clàssic. En un futur, podria arribar a funcionar amb hidrogen i cobrir fins a 950 quilòmetres amb cada càrrega, el que el converteix idoni per a vols de mitja distància. A més, és molt segur perquè les seves hèlixs, si es perd altura, podrien utilitzar-se com a paracaigudes. El 2028, creuen els seus fabricants, podria ser comercialitzable. Veurem.