Durant les meves vacances he tingut la sort de poder visitar la costa oest dels Estats Units, i com a bon amant d’Apple vaig reservar un matí per poder visitar Cupertino, el centre de l’univers Apple. En aquesta petita ciutat a uns 45 minuts de San Francisco, si no hi ha trànsit, es troben les dues seus actuals d’Apple, el conegut Apple Park i el primigeni Apple Campus.
Ambdues seus segueixen funcionant a dia d'avui i cadascuna d'elles compta amb una Apple Store exclusiva en la qual es venen coses úniques d'Apple que no trobaràs en cap altre lloc. Aquesta va ser la meva experiència.
Apple Park i Apple campus, el que necessites saber
El primer que has de saber és que el més senzill per visitar, tant l'Apple Park com l'Apple Campus, és comptar amb un cotxe, ja que és a força distància de San Francisco. El segon és que no podràs entrar en cap dels dos, tan sols acostar-te i visitar les zones que la companyia té preparades per a això.
Començant per l'Apple Park, Apple compta amb un centre de visitants situat just davant d'una de les portes d'accés a la "gran nau nodrissa".
Es tracta d'un edifici de vidre amb dues plantes en el qual tenim una Apple Store, una maqueta de l'Apple Park que podem veure en realitat virtual amb els iPad que tenen preparats, una cafeteria i un pis superior en què trobaràs les millors vistes de l'Apple Park.
La botiga de l'Apple Park no és molt diferent a qualsevol altra Apple Store, pots trobar tots els dispositius de la companyia de la poma i una gran pantalla gegant en la qual es donen les xerrades Today at Apple, tanmateix en una de les seves parets tenim alguna cosa exclusiu d'aquesta botiga.
Aquí podrem comprar nombrosos articles exclusius d'Apple, tenim samarretes amb diferents logos i estampats, gorres, bosses, bodys de nadó amb la poma d'Apple, postals amb dispositius icònics de la companyia i cartes per jugar al "memory". Aquí no trobaràs tasses, aquestes estan a l'Apple Campus.
Just al darrere d'aquesta paret tenim la cafeteria, Apple Café, i en un lateral tenim les escales que ens porten al pis superior. A dalt tenim unes taules i unes increïbles vistes de l'Apple Park, que a poc a poc es va cobrint amb els arbres.
A escassos 10 minuts amb cotxe de l’Apple Park se situa el número 1 d’Infinite Loop, l’antic i primigeni campus d’Apple en el qual encara hi ha molts empleats treballant i on el més destacat per als visitants, a més del famós cartell i les banderes, és la seva petita Apple Store.
La botiga està situada just a la dreta de l’entrada principal a l’Apple Campus, és molt més petita que la que podem trobar a l’Apple Park, però té també productes exclusius.
En aquesta petita Apple Store és on podem comprar les famoses i amagades tasses d'Apple, disponibles en tres colors: blanc, gris i negre. A més de les tasses tenim altres articles exclusius d'aquesta botiga disponibles com bolígrafs, llibretes, ampolles i samarretes de colors amb el logo de la poma d'Apple.
Em va resultar força curiós que cadascuna de les botigues tingués els seus articles exclusius, per exemple les tasses solen estar molt sol·licitades, i només estan disponibles a la botiga de l'Apple Campus. Com a bon fan vaig haver de comprar-me algun record, això sí, no són gens barats. Les samarretes costen 40 dòlars i les tasses 25, per la qual cosa prepara la cartera si vols un record.
Si passes a prop o vas a visitar San Francisco i t'agrada Apple, tant l’Apple Park com l’Apple Campus són una parada obligatòria. No hi perdràs gaire temps i t’enduràs records exclusius.
