Les aplicacions de Facebook i Instagram per a mòbil i ordinador han tingut avui una "caiguda" parcial de les seves funcions que afecta alguns usuaris a diversos països, segons el portal especialitzat DownDetector i confirmat pels internautes.

A diferència d'altres ocasions, no es tracta d'un bloqueig complet, sinó que els usuaris afectats en general poden continuar accedint a les aplicacions, però algunes funcionalitats, com per exemple enviar i rebre missatges o compartir continguts, no estan disponibles.

En el cas de Facebook, una de les funcions més afectades és el seu servei de missatgeria privada, Messenger (que disposa de la seva pròpia aplicació per a mòbils), mentre que en el cas d'Instagram (també propietat de Facebook), els problemes se centren a la publicació de nous continguts i la secció d'"històries".

D'acord a les dades de DownDetector, els problemes afecten a diferents països com els EUA, Canadà, Mèxic, Guatemala, El Salvador, Colòmbia, Perú, Xile, Argentina, Brasil, Espanya, Portugal, França, el Regne Unit, Alemanya, Bèlgica, Països Baixos, Àustria, Polònia, Índia, Malàisia i Filipines. Amb Facebook, Messenger i Instagram funcionant a mig gas, l'única aplicació de l'empresa que no presentava problemes aquest dimecres és WhatsApp.

La companyia que dirigeix Mark Zuckerberg s'ha vist esquitxada per multitud d'escàndols relatius a la gestió de la privacitat de les dades dels usuaris durant els últims mesos, que han entelat considerablement la seva imatge pública.

La polèmica més gran a què va haver de fer front Facebook va ser el març de l'any passat, quan es va revelar que la consultora britànica Cambridge Analytica va utilitzar una aplicació per recopilar milions de dades d'internautes de la plataforma sense el seu consentiment i amb finalitats polítiques.

L'empresa es va servir de dades de la xarxa social per elaborar perfils psicològics de votants, que suposadament van vendre a la campanya de l'ara president nord-americà, Donald Trump, durant les eleccions de 2016, entre d'altres. Mesos més tard, l'octubre, la companyia amb seu en Menlo Park (Califòrnia, EUA) va admetre que pirates informàtics van robar dades personals de 30 milions de comptes.