PayPal i Venmo encapçalen el llistat de proveïdors inclosos en una acusació formal de la Unió Europea contra Apple, pel bloqueig d'accés de tercers a la tecnologia de pagament NFC a l'iPhone. La denúncia estima que Apple podria enfrontar càrrecs de violació a les lleis de la Unió Europea per posar traves per accedir al seu sistema de pagament mòbil a l'iPhone.

Ambdós proveïdors figuren al costat dels principals bancs que no tenen accés al sistema de cartera mòbil d'Apple en una querella que, de prosperar, seria penalitzada amb fortes sancions per a la firma.

La balança del costat acusador

El terreny sembla estar abonat en favor dels afectats, ja que la UE desaprova les restriccions que imposa la firma californiana als desenvolupadors d'aplicacions terceritzats per accedir a la tecnologia NFC a l'iPhone,

El Financial Times assenyala que en bloquejar l'accés al xip NFC, "altres serveis com PayPal, Venmo, bancs i altres proveïdors financers, no poden proporcionar una experiència similar a la d'Apple Pay per als usuaris d'iPhone"

Això significa que un banc online no pot programar la seva App per utilitzar el xip perquè els usuaris paguin en qualsevol taulell amb el seu saldo de PayPal, o sigui una posició dominant per a Apple en el mercat de pagament online.

L'exclusivitat fa que únicament Apple pugui habilitar el pagament amb l'iPhone als socis que ho acordin i afegir les seves targetes de prepagament, dèbit o crèdit a Apple Pay.

Assumpte de privacitat

En la seva defensa, Apple sosté que les restriccions sobre el xip per intercanviar informació entre dues terminals connectades estan vigents per garantir la privacitat i seguretat dels usuaris.

L'eventualitat d'un litigi davant la Unió per competència deslleial es produeix en moments en què Apple assimila una forta pressió perquè obri l'iPhone a botigues d'aplicacions de tercers, i fins i tot que iMessage funcioni com un servei de missatgeria multiplataforma.

Aquesta setmana es van assomar alguns aspectes de la "Llei de Serveis Digitals", que a curt termini podria començar a transitar el terreny legal de la UE, a través del Parlament Europeu.

Segons el desenvolupament dels esdeveniments, el Consell Europeu podria obligar Apple a obrir els seus iPhones a altres botigues d'aplicacions i a la càrrega lateral, una mesura que segons el CEO Tim Cook canviaria fonamentalment l'iPhone, com ha reiterat en diverses ocasions.

L'acusació per "abús de posició" se suma a un paquet de problemes legals que la californiana afronta a tot el món per la manera de gestionar App Store i el maneig de les comissions.

Cada vegada es fa més gran una comunitat que, si bé necessita el concurs d'Apple per als seus projectes, exigeix canvis en el seu sistema de multiplicació d'ingressos amb els serveis d'iPhone.