Es pot reduir la rotació de personal en les empreses tecnològiques? Segons una firma espanyola, sí. I el seu projecte per aconseguir-ho acaba de ser premiat en els European Technology Awards que es van lliurar el passat 3 de desembre a París. Es tracta, en concret, de Fresh People. El seu secret és ajudar que el talent es desenvolupi d'una manera "més humana, moderna i orientada al negoci".

fresh2
fresh2

Qui és i què proposen?

Fresh People, nascuda el 2017, té la seva seu a València i és una empresa especialitzada en la gestió estratègica de persones per a empreses tecnològiques. Es defineixen com la primera consultora nacional d'aquestes característiques i, entre altres innovacions, ofereixen la possibilitat als seus clients de realitzar el pagament dels seus serveis en criptomonedes de la mà de Criptan, plataforma d'origen valencià de compravenda d'aquestes divises. El premi a la millor Empresa Emergent de Recursos Humans que acaben de rebre és un reconeixement al seu esforç en la creació de productes tecnològics amb què qualsevol mànager pot convertir-se, si ho desitja, en un "gestor de talent top", segons expliquen des de l'empresa. Ells disposen d'un equip de trenta persones i treballen amb firmes com La Liga Media Markt, Mercadona Tech, Family Cash o Blue Banana. Personalitzen el seu enfocament en funció de les necessitats de cada client i, expliquen, es converteixen en els seus "socis estratègics": "En un context on la majoria del programari de recursos humans s'ha centrat en la digitalització de processos, Fresh People s'ha dedicat a ajudar les organitzacions a assolir el seu màxim rendiment, a través de la gestió eficaç dels recursos humans, utilitzant un ecosistema d'IA, programari propi i serveis especialitzats, que permeten la formació i el desenvolupament d'equips altament productius. El reconeixement com la millor Empresa Emergent de Recursos Humans en els European Technology Awards és un testimoni de l'impacte positiu que estem aconseguint i de tota la feina de l'equip. El que ens distingeix és la nostra capacitat per oferir una perspectiva fresca i única en un mercat saturat de consultores tradicionals", detalla José J. Burgos, el director executiu d'Operacions de l'empresa.

Part de cada estratègia de creixement

A Fresh People consideren que la rotació de personal fa, especialment en empreses tecnològiques, perdre diners i oportunitats. Per això, s'esforcen a anar "més enllà de l'oferta convencional" i aspiren amb cada client a convertir-se "en part integral de l'estratègia de creixement de les organitzacions del futur". Al final, més enllà de sectors, el secret és el mateix de sempre: aconseguir que els millors professionals siguin conscients que treballen en la millor empresa que existeix per a ells i que el projecte en què estan implicats és el millor per als seus interessos. A això, precisament, es dediquen a Fresh People. Avui, i així ho expliquen ells mateixos, Fresh People continua marcant la pauta en tancar la bretxa entre la tecnologia de recursos humans i l'impacte real en els resultats de negoci".