Encara no està clar si les bateries d'ions de liti seran les protagonistes del transport per carretera durant les pròximes dècades o els camions acabaran propulsats tots per motors d'hidrogen, però mentre els grans fabricants es decideixen una empresa emergent espanyola, Trucksters, ha dissenyat un sistema de transport trencador.

Camió d'Amazon
 

Sistema de relleus

A Trucksters tenen clar que les bateries actuals, que ofereixen autonomies de 400 km en el millor dels casos impedeixen, unides als elevats temps de recàrrega, que hi hagi camions elèctrics pesats. Per això, han decidit dissenyar rutes en lloc de vehicles: cada ruta es divideix en segments i, en els punts on dos d'aquests segments s'uneixen, es disposa un punt de recàrrega, però no de bateries, si no de camions. Del punt A al B, viatja un camió elèctric que, en el punt B, traspassa la seva càrrega a un altre camió igual que espera allà i seguirà ruta fins al punt C, on espera el següent relleu. De moment, han dissenyat ja un primer corredor que va des de la Mediterrània a Alemanya i que esperen poder cobrir amb vuit camions. S'evita així que circulin camions en buit perquè la ruta és d'anada i tornada i, per descomptat, es redueixen les emissions contaminants que genera el transport.

Els transportistes poden dormir a casa

El sistema de Trucksters permet als transportistes dormir a casa perquè, durant el mateix dia, cobreixen un mateix trajecte en sentit d'anada i de tornada. El sistema de relleus i la coordinació mitjançant sistemes de big data fa que fins a la qualitat de vida dels conductors millori, es redueixi el perill d'accidents i fins i tot en transport de mercaderies sigui més ràpid