Fa un parell de mesos coneixíem la mala notícia que l'entitat bancària Goldman Sachs volia finalitzar el contracte que havia signat amb Apple per invertir en Apple Card, la targeta de crèdit de la companyia de Cupertino. Pel que sembla, el negoci no ha estat gaire rendible per a Goldman Sachs.

Ara hem pogut saber que Apple accedirà a posar fi a la seva associació amb Goldman Sachs. Segons informen des de The Wall Street Journal, Apple ha enviat una proposta a la inversora per sortir de l'operació a partir dels pròxims 12 a 15 mesos.

A més, Apple s'ha pronunciat al respecte. Segons la companyia dirigida per Tim Cook, Apple Card ha tingut una gran acollida entre els consumidors i continuaran innovant per oferir els millors serveis. Continua llegint per descobrir més detalls.

Goldman Sachs deixarà d'invertir en l'Apple Card

Goldman Sachs

Oficines centrals de Goldman Sachs

La possible sortida de Goldman Sachs fa que el futur de l'Apple Card sigui incert. L'entitat bancària va fer una gran inversió per al llançament de la targeta de crèdit d'Apple i, des d'aleshores, han perdut una gran quantitat de diners amb l'associació.

Han passat més de 4 anys des del llançament oficial d'Apple Card i la targeta de crèdit encara no ha sortit dels Estats Units. I pot ser que no ho faci mai. Goldman Sachs va col·laborar per oferir suport per al sistema de pagaments d'Apple Card, la infraestructura necessària per a Apple Pay Later i els serveis de comptes d'estalvis d'Apple Cash per als seus consumidors. Ara el destí de l'Apple Card està en l'aire.

Apple Card

Apple podria estar treballant en la seva pròpia infraestructura per a Apple Card

Després de fer-se pública la notícia sobre la possible finalització de l'associació entre Apple i Goldman Sachs, des de la firma del logotip de la poma mossegada han volgut compartir un comunicat a la premsa:

"Apple i Goldman Sachs estan centrades a oferir una experiència increïble per als nostres clients i ajudar-los a gestionar unes vides financeres més saludables. La guanyadora de premis Apple Card ha rebut una gran acollida entre els nostres consumidors, i continuarem innovant per a oferir-los les millors eines i serveis."

Els rumors suggereixen que des de Goldman Sachs van intentar delegar el programa de l'Apple Card a American Express. Però van rebutjar l'oferta a causa de les seves preocupacions per les possibles pèrdues financeres. Entre altres possibles candidats hi ha Syncrony Financial, Barclays i Discover. Tot i que Apple també està treballant en la infraestructura necessària per al seu sistema de pagaments.

Però no tot són males notícies per a Apple Pay, recentment s'ha llançat Tap to Pay a França i podria expandir-se aviat a Espanya i altres països. Tap to Pay ofereix la possibilitat de fer pagaments mòbils entre dues unitats d'iPhone i altres telèfons intel·ligents sense la necessitat d'utilitzar un datàfon.