El Departament de Justícia dels Estats Units ha demandat Apple per monopoli amb l'iPhone segons informa CNBC. A més, també diuen que que les pràctiques anticompetitives d'Apple s'estenen més enllà de l'iPhone, l'Apple Watch, la publicitat, el navegador, FaceTime i altres serveis d'Apple també són considerats part de la demanda.
La demanda podria obligar Apple a fer canvis en alguns dels seus negocis més valuosos: l'iPhone. La demanda podria obligar la companyia a canviar la forma tan peculiar que té de treballar i en la qual es relacionen els seus dispositius i tecnologies.
De què s'acusa Apple
Són molts els exemples que el Departament de Justícia ha trobat anticompetitius, molts d'ells relacionats amb l'iPhone i la manera com es connecta amb altres productes o serveis d'Apple i limita la seva compatibilitat amb altres alternatives. Això és tot el que el Departament de Justícia ha estudiat i per això ha acusat Apple de monopoli:
- La integració de l'iPhone amb l'Apple Watch i com és millor que altres rellotges intel·ligents.
- Com Apple bloqueja els competidors d'iMessage.
- Com Apple impedeix que altres empreses ofereixin serveis de pagament similars a Apple Pay.
- Com Apple restringeix els serveis de localització de l'iPhone dels dispositius que competeixen amb els AirTag.
- Com la transparència de seguiment d'aplicacions va afectar la recopilació de dades publicitàries.
- La comissió per les compres dins de l'aplicació que cobra Apple.

Apple acusada de monopoli amb l'iPhone al seu propi país
A Europa també s'ha investigat Apple per gairebé tots aquests motius i s'ha obligat la companyia a fer canvis com les botigues d'apps alternatives o obrir l'NFC a apps de pagament de la competència. I sembla que als EUA seguiran un camí semblant.
Apple contesta que la demanda "amenaça qui som"
Per descomptat, a Apple no li ha agradat gens aquesta demanda i ja ha emès un comunicat que recorda molt als que vam veure quan a Europa es va acusar la companyia d'això mateix. "Volen convertir-nos en Android" van dir en aquell moment.
A Apple, innovem cada dia per fer que la tecnologia agradi a la gent: dissenyar productes que funcionin junts a la perfecció, protegir la privadesa i la seguretat de les persones i crear una experiència màgica per als nostres usuaris.
Si té èxit, obstaculitzaria la nostra capacitat de crear el tipus de tecnologia que la gent espera d'Apple, on el maquinari, el programari i els serveis s'entrecreuen. També establiria un precedent perillós, apoderant el govern perquè actuï amb mà dura en el disseny de la tecnologia de les persones. Creiem que aquesta demanda està equivocada en els fets i la llei, i ens defensarem enèrgicament contra ella.
S'inicia ara un procés que pot durar molt de temps que que podria canviar Apple per complet. A Europa ja hem vist com s'ha obligat. Apple ha prendre algunes decisions que no volia prendre i és probable que als Estats Units hagi de prendre mesures semblants.