Un altre dels llançaments que genera expectativa entre els sistemes operatius d'Apple és iPadOS 27. Des de fa alguns anys, aquest acostament que té amb macOS es va fer molt evident i en aquesta nova versió s'acosta encara més. Hi ha millores en les apps natives com en l'iPhone, però en aquest cas es potencien més dues en especial que et donaran la impressió que ets a macOS i no en un iPad.
La primera és una novetat a la barra de menú i la barra d'estat, a més de tenir un comandament per invocar l'Spotlight i, en el mateix moviment, portar a Siri AI en cas que ho requereixis. Són útils perquè milloren l'experiència al moment de conviure amb el dispositiu i que flueixin les activitats que estiguis realitzant; almenys així ho comprovaràs quan arribi la versió final.
Dues millores que fan que iPadOS 27 s'assembli una mica més a macOS
Respecte a la barra de menú, actualment a iPadOS 26 s'ha de lliscar el dit cap avall des de la part superior de la pantalla. En cas de tenir un trackpad o ratolí, n'hi ha prou amb moure el cursor cap amunt. A iPadOS 27 això canvia per poder activar la barra de menús de manera automàtica o, si ho desitges, pots desactivar-la perquè la barra aparegui sempre visible. El nom de l'app que està activa està visible sempre a la barra d'estat, per la qual cosa això fa pensar que iPadOS té alguns tocs de macOS.

Com es pot mostrar el nom de l'app a la barra d'estat, serà visible encara que s'oculti la barra de menú. És important tenir el nom de l'app activa a causa que pots utilitzar dreceres de teclat i això és una guia per saber si estàs invocant la drecera desitjada dins de l'app que el suporta. Una vegada que tinguis la versió final, segurament t'adaptaràs millor.
La drecera de CMD + Espai és valuosa per invocar l'Spotlight a macOS i ara també és present a iPadOS. El que fa especial això a iPadOS 27 és que et permetrà endinsar-te en la IA de Siri. Pots accedir ràpidament al que desitges consultar sense tenir en compte a qui et dirigeixes. Normalment, pots escriure per buscar arxius o un lloc web, però ara Siri podria donar-te una resposta a un dubte ràpida que tinguis amb aquesta drecera de teclat. És molt probable que, després de diversos mesos d'ús, una vegada que surtin les versions finals dels tres sistemes operatius que tindran Siri com a novetat, els usuaris s'acabin acostumant al que Siri ofereixi; en un tres i no res, l'Spotlight a iPadOS 27 prendrà més valor.