Apple ha estat molt curosa al llarg del temps respecte als seus llançaments i que no desitja que es filtrin totalment. Hi ha molts analistes i filtradors que es dediquen a llançar informació del que podria venir, alguns de manera fidedigna que s'han guanyat aquesta reputació per anys i altres que ja estan pràcticament vetats per Apple. Jon Prosser, qui recentment va ser demandat pels de Cupertino, no tem a res i ha llançat nous renders 3D revelant el que serà l'iPhone plegable. Ja no es tracta de cap concepte sinó del producte que veurem l'any vinent.

Aquest és l'iPhone plegable que presentarà Apple el 2026, renders publicats per Jon Prosser

En el vídeo que va publicar en vigílies de Nadal, el conegut filtrador indica que aquest serà llançat juntament amb els iPhone 18 Pro i iPhone 18 Pro Max. Confirma les mesures de les pantalles: 5,5 polzades amb la càmera perforada a la pantalla externa i 7,8 polzades amb una càmera perforada també per a la pantalla interna. I com alguns conceptes il·lustraven, el mòdul de càmera serà dual amb una figura similar a la de l'iPhone Air. És molt probable que una bona part de components de connectivitat es trobin dins de la coneguda meseta.

iPhone plegable filtrado

Doble càmera per a l'iPhone Fold

Serà un dels més prims, 4,5 mm quan estigui desplegat i 9 mm quan estigui totalment tancat. Serà més prim que l'iPhone Air de 5,6 mm, per la qual cosa tenir l'iPhone obert serà una sensació agradable al tacte mentre es visualitza. L'únic detall que podria contrastar amb altres rumors és la mesura de la pantalla exterior, es rumorejava que serà de 5,25 polzades molt petita respecte a l'iPhone mini. Es pot veure un iPhone plegable més ample que alt com es venia rumorejant.

iPhone plegable filtrado

Així lluirà la pantalla de l'iPhone Fold

L'únic pendent és el plec de la pantalla

Més enllà de totes les especulacions i rumors, el que molts usuaris estan esperant per veure i confirmar és la pantalla lliure de plecs. La raó per la qual Apple no va llançar aquest model abans d'hora. Haurà d'oferir una qualitat de pantalla mai abans vista i que pugui superar els seus competidors, que a hores d'ara ja no només es resumeix a Samsung i a Google. Com més temps i més pacient siguis pot ser que les coses surtin millor i això és una cosa que ha caracteritzat els de Cupertino. S'han reservat alguns productes per anys abans de llançar-los. Quan tots els fabricants apostaven per un format gairebé tot pantalla sense botons a la mateixa, Apple va conservar per molt de temps el seu iPhone amb botó d'inici. Això es va acabar amb l'iPhone X encara que va costar molta feina desprendre's del tot a causa que encara existia l'iPhone SE i va ser reemplaçat per l'iPhone 16e.

L'iPhone plegable ha de ser un equilibri entre qualitat i preu, tot i que es diu que podria ser molt costós i superar els 2.000 dòlars, Apple ha de vendre molt bé el seu nou producte i per què és millor que la resta de la competència. Què opines del que Jon Prosser ha publicat? Hi haurà repercussió per part d'Apple?