Tothom es refereix a DAZN –pronunciat com Da Zone– com "el Netflix dels esports" i la veritat és que el paral·lelisme amb l'arxiconeguda companyia de sèries i pel·lícules és bastant ajustat. Present ja a diversos països com els Estats Units, Alemanya, Itàlia, Brasil, el Japó, Suïssa o Àustria, el servei de streaming té previst aterrar a Espanya el proper mes de març.

Que és DAZN

És una plataforma online que pretén revolucionar la manera de consumir les competicions esportives a través de dispositius com el televisor, el mòbil, la tablet o l'ordinador. Pertany al grup britànic DAZN Group (anteriorment conegut com a Perform Group) i el seu principal propietari és Len Blavatnik, magnat anglès d'origen rus, la fortuna del qual està considerada com la tercera més important del Regne Unit.

Dazn

Futbol, bàsquet, motos i més

La seva estrena a Espanya es preveu que tingui lloc al març i el preu de la subscripció mensual del servei es creu que serà de 7,99 euros, amb un mes gratuït de prova. Entre els serveis que DAZN ha contractat en exclusiva per a Espanya en aquest 2019 destaquen els de Moto GP –l'inici de la qual està a unes setmanes vista–, així com els de la Premier League de futbol i l'Eurolliga de bàsquet, ambdós per després de l'estiu. A més el Mundial de Rallys, les IndyCar Sèries, l'UFC de les arts marcials mixtes i les competicions internacionals de dards estaran disponibles per als abonats de la plataforma que està a punt d'acte de presència.

Negociant la Champions

A fi d'ampliar i millorar la seva oferta, DAZN ha contactat amb Telefónica per interessar-se pel preu que hauria de pagar per fer-se amb els drets de retransmetre per streaming tant la Champions League com el Partidàs de Movistar, el partit de lliga que Movistar + emet per televisió en exclusiva cada setmana.

La intenció de la companyia britànica és la d'accelerar les negociacions amb Telefónica per incorporar aquesta mateixa temporada al seu catàleg la possibilitat de retransmetre per internet la màxima competició continental del futbol, així com el xoc setmanal més atractiu de LaLiga. DAZN pretén, no obstant això, tancar un acord que no se circumscrigui només a aquesta temporada sinó fer-ho extensiu a posteriors campanyes i fer-se així com l'exclusiva de les seves retransmissions durant els propers anys a Espanya.

La companyia de Blavatnik confia que un preu tan ajustat, juntament amb una oferta esportiva en augment, possibiliti que el nombre d'usuaris sigui suficient perquè la rendibilitat del negoci li permeti incorporar al streaming online tantes competicions esportives com sigui possible i que, d'aquesta manera, es converteixi de facto en el veritable Netflix dels esports, com ja se'l denomina als països en què ja fa temps que funciona.