Setanta euros o, si es prefereix, una mica més de 10.000 de les antigues pessetes. Això és el que ens gastem, com a mitjana, cada vegada que decidim comprar en un marketplace. Les dades procedeixen de l'Estudi Anual de Marketplaces a Espanya que ha elaborat Tandem Up, consultora espanyola especialitzada, precisament, en marketplaces.

Types of Online Marketplaces
 

26 milions de persones

Segons l'estudi de Tandem Up, 26 milions d'espanyols accedeix habitualment a aquests espais de venda. Els preferits són Amazon i AliExpress, als quals accedeix, respectivament, un 89% i un 59% dels consumidors enquestats per Tandem Up. Al marketplace d'El Corte Inglés accedeix un 45% d'ells i és el més ben valorat d'entre els websites espanyols en els quals es poden comprar productes. Darrere queda Decathlon (40%) i li segueixen ebay (39%), Carrefour (38%), MediaMarkt (34%), Zalando (29%), Leroy Merlin (26%) i Fnac (25%). A Espanya, un 76% de la població d'entre 18 a 70 anys ha comprat alguna vegada en un marketplace. L'edat mitjana del comprador és de 40 anys.

Oportunitat de negoci

Amb tot, i més enllà dels rànquings, els marketplaces es reafirmen com a eines de negoci vàlides per a empreses. Corporate Lab, venture studio amb la missió d'ajudar les empreses a crear solucions innovadores mitjançant la creació d'empreses emergents tecnològiques, escalables i rendibles, identifica els marketplaces com una oportunitat d'intraempreniment, una eina perfecta per diversificar ingressos i obrir noves vies de negoci. El model marketplace, expliquen des de Corporate Lab, aporta opcions de venda per a les empreses de tota mena en un context en el qual les compres online cada vegada tenen més penetració als mercats i públics.