El EdTech Congress Barcelona, el congrés de referència en tecnologia educativa -edtech-, assoleix aquest 2024 la seva desena edició, que tindrà lloc el 10 i 11 d'abril al Campus de la Ciutadella de la UPF de Barcelona. Impulsat per EduTech Clúster, hub d'empreses de tecnologia i institucions que fomenten la innovació i la millora de l'educació, el congrés analitzarà les oportunitats i desafiaments derivats de la incorporació de les dades i la Intel·ligència Artificial al sector educatiu. EdTech Congress és un espai de reflexió i debat sobre les tendències tecnològiques en la transformació de l'educació.

58bbbf5f a793 4b50 bd91 51308319c7be alta lliure aspect ràtio default 0
 

16 ponències

EdTech Congress Barcelona comptarà amb 16 ponències, panells i tallers pràctics oferts per més de 20 referents nacionals i internacionals del sector educatiu i tecnològic. Com a novetat, ha organitzat per al 9 d'abril una tarda Precongrés en què més de 25 empreses i empreses emergents presentaran les seves innovacions. Entre els ponents més detacados, figuren Barbara Wasson, Directora i Professora del Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE), University of Bergen, Noruega; Villano Qirazi, Director del Departament d'Educació del Consell d'Europa, i Daniel Innerarity, Catedràtic de filosofia política i social, investigador IKERBASQUE a la Universitat del País Basc i director de l'Institut de Governança Democràtica.

Un moment de canvi

EdTech Congress Barcelona reflexionarà sobre el punt en el qual es troba el sector educatiu en l'ús de la tecnologia, les dades i la Intel·ligència Artificial. Referents en l'àmbit de la tecnologia educativa, tant des de les polítiques educatives com des de les pràctiques d'aula, participaran en ponències, tallers, plafons|panells i edmeetings per analitzar la situació. També tindran veu els estudiants, que oferiran el seu punt de vista a qüestions que els afecten directament, com l'ús i la prohibició de la tecnologia en l'entorn educatiu.

El congrés s'articularà al voltant de dos eixos: les dades i la Intel·ligència Artificial. Es posaran sobre la taula els desafiaments pràctics, ètics i polítics vinculats a la utilització de les dades en els entorns educatius i fora d'ells, la privacitat, la no-neutralitat i els possibles biaixos, i el risc d'excés de control i vigilància. També s'analitzaran les possibilitats que ofereixen les dades per donar suport i assistir els aprenentatges. Quant a la Intel·ligència Artificial, el congrés posarà el focus en els desafiaments ètics i pràctics que planteja l'ús d'aquesta tecnologia, ara en plena explosió, i també les possibilitats i les oportunitats que obre.